صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / لاریجانی: آمادگی دستگاه‌های اجرایی، خسارات ناشی از سیل را کاهش می‌دهد

لاریجانی: آمادگی دستگاه‌های اجرایی، خسارات ناشی از سیل را کاهش می‌دهد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه دستگاه‌ها باید در جهت مقابله با سیل آماده باشند، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و اطلاع رسانی به موقع، خسارات ناشی از سیل را کاهش می‌دهد.

لاریجانی

به گزارش کسب و کار نیوز ، علی لاریجانی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سالن جلسات ساختمان اداره کل بحران در قم عنوان کرد: بارش باران دارای خیر و برکات زیادی برای کشور است به شرط اینکه بتوان با آمادگی لازم وضعیت بارش باران را مدیریت کرد و مانع از ایجاد خسارات شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سیل اخیر دارای خساراتی به برخی از استان‌ها بود؛ همه دستگاه‌ها باید در جهت مقابله با سیل آماده باشند، آمادگی دستگاه‎های اجرایی و اطلاع رسانی به موقع، خسارات ناشی از سیل را کاهش می دهد.

وی اظهار کرد: سیل به ویژه در استان های فارس و گلستان، خسارات زیادی به بار آورد که اگر دقت لازم و مدیریت صحیح نباشد می تواند خسارات دیگری نیز در استان های مختلف به بار بیاورد. اما اگر همه مسئولان و دستگاه‎ها و مردم در کنار هم پای کار باشند و با هماهنگی لازم به مدیریت شرایط بپردازیم، خسارات ناشی از سیل کاهش پیدا می کند.

وی گفت: همچنین باید از شیوه های مختلف برای اطلاع رسانی به موقع و ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به سیل استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در روند مدیریت بحران به دقت بررسی شود تا بتوان نقاط ضعف و قوت را شناسایی و در رفع نقاط ضعف تلاش کرد.

وی عنوان کرد: آبخیزداری یک فرآیند مهم در کنترل سیلاب است، در قم با توجه به رفع برخی از نواقص و نقاط ضعف و اجرای طرح های آبخیزداری شاهد مشکلات کمتری در رابطه با سیلاب بوده ایم.

لاریجانی بیان کرد: در استان گلستان، عبور ریل قطار از داخل شهر مشکلاتی را در زمان بروز سیل به وجود آورد، در این راستا عبور ریل قطار از داخل شهر قم نیز باید به خوبی بررسی شود تا اگر به ایجاد مشکلاتی می انجامد با مذاکراتی از طریق وزارت راه جمع آوری شود.

وی گفت: همچنین باید ایجاد کانال در شرق پردیسان در جهت عبور سیلاب مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان در زمان بارش باران، سیلاب را در این منطقه کنترل کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نقاط آسیب خیزی نیز در رودخانه قمرود به خصوص در محدوده شهری وجود دارد که این نقاط به خوبی احصاء و رفع شود، همچنین در منطقه دامشهر و قنوات نیز باید بررسی های لازم صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: در قم شاهد گزارش های دقیقی از طریق هواشناسی بودیم که باید در استان های دیگر نیز مورد توجه باشد تا بتوان خسارات را کاهش داد.

لاریجانی توضیح داد: بی توجهی به لایروبی و وجود ساخت و سازهای بی ضابطه نیز از جمله عوامل مهم در افزایش خسارات در سیل گلستان بود که این امر نیز باید با نگاه کارشناسی در استان های دیگر مورد توجه باشد.

وی در بخش دیگری در خصوص شعار سال بیان کرد: رونق تولید نیاز به اهتمام و توجه ویژه دارد، هیچ توقفی نباید در حوزه تولید ایجاد شود چرا که دشمن،تولید را به عنوان یکی از بخش های مهم در رشد اقتصادی مورد هجوم قرار داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رفع موانع در جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری در روند تولید، بازنگری بر قوانین تولید و استفاده از ظرفیت های درونی می تواند در تحقق شعار سال موثر باشد.

وی عنوان کرد: همه ظرفیت ها به سمت و سوی رونق تولید هدایت شود و فضای کار و تلاش گسترش یابد تا سال پررونقی داشته باشیم و بتوانیم شرایط تحریم را پشت سر بگذاریم.

گفتنی است جلسه ستاد شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و امیرآبادی عضو هیئت رئیسه مجلس، استاندار و شهردار ،مدیرکل صداوسیمای قم و جمعی از مسئولان در قم برگزار شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.