صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تشکیل ستادهای پایش و نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها در وزارت کشور

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد

تشکیل ستادهای پایش و نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها در وزارت کشور

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در جلسه شورای عالی هماهنگی مدیریت بحران کشور که به ریاست معاون اول محترم رییس جمهوری تشکیل شد، بر حضور تمام وقت تمامی شهرداران و دهیاران در محل کار و آمادگی کامل برای مدیریت حوادث بویژه در مناطق شهری و روستایی با خطر پذیری بالا تاکید شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود نصرتی ضمن بیان کلیات جلسه عصر دوشنبه پنج فروردین شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور، افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه بر آن تاکید شد، حضور تمامی شهرداران و دهیاران به طور تمام وقت در محل خدمت به منظور نظارت مستمر بر انجام خدمات رسانی در ایام نوروز و مسافرت های نوروزی و همچنین لزوم حفظ آمادگی کامل برای مدیریت حوادث طبیعی با توجه به پیش بینی افزایش بارندگی در روزهای آینده بود.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین بر بسیج کامل منابع و امکانات دستگاه های امدادرسان و خدمات رسان از جمله شهرداری ها و دهیاری ها به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به شهروندان بویژه مسافران نوروزی تاکید شد.

نصرتی همچنین اظهار کرد: با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران، اولویت اصلی و محور اقدامات تمامی دستگاه ها، حفظ جان هموطنان است و به این منظور لازم است کلیه اطلاع رسانی ها به فوریت و با قاطعیت لازم صورت پذیرد تا شاهد حوادث مشابه حادثه دیروز شیراز نباشیم.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین گفت: ضرورت دارد انجام اقدامات پیشگیرانه و پایش و نظارت مستمر در مناطق شهری با خطرپذیری بالا خصوصاً مسیرها و روددره ها در اولویت شهرداری ها و سازمان های آتش نشانی و سازمان های مدیریت بحران و معاونتهای خدمات شهری شهرداری ها قرار گیرد.

نصرتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور مسافران نوروزی و شهروندان بصورت خانوادگی در سطح شهرها بر لزوم آمادگی همه جانبه شهرداری ها بویژه شهرداران مناطق و نواحی و کارکنان تحت فرمان آنها در بوستان ها و تفرجگاه ها و حاشیه رودخانه ها تاکید کرد و گفت: موارد لازم در این مباحث به شهرداری ها ابلاغ شده و ضرورت دارد شهرداری ها به بخشنامه های ابلاغی در زمینه مدیریت بحران و مقابله با حوادث توجه لازم داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به ادامه بارش ها گفت: وقوع سیل در برخی مناطق شهرهای بزرگ به دلیل حضور گسترده مردم و مسافران نوروزی می تواند باعث بروز خسارات شود، لذا لازم است شهرداری ها با آمادگی کامل، اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات جانی و مالی به مردم را انجام دهند.

جانشین رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به اینکه در جلسه روزگذشته شورای عالی هماهنگی مدیریت بحران کشور گزارشی از عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها از آغاز وقوع سیل در کشور تا کنون توسط وی ارایه گردید، گفت: در حال حاضر تیم های تخصصی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در استانهای سیل زده شمالی کشور و استان های لرستان و خوزستان حضور دارند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، نصرتی در خاتمه گفت: به منظور پایش و نظارت بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها، ستادهایی در معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تشکیل شده که بصورت مستمر در حال فعالیت می باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.