صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / بند خاکی جبل در اصفهان تحت کنترل قرار گرفت

بند خاکی جبل در اصفهان تحت کنترل قرار گرفت

بند خاکی جبل در استان اصفهان تحت کنترل قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن ساسانی، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام خبر تحت کنترل قرار گرفتن بند خاکی جبل، افزود: با توجه به سیلاب‌های اخیر شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تجهیز گروه‌های ویژه رودخانه و دیگر مناطق دوشادوش دستگاه‌های دیگر اقدام به اطلاع‌رسانی عمومی و آزادسازی بستر فعال رودخانه کرده است.

ساسانی با تأکید بر اینکه کلیه مدیران و کارشناسان مرتبط با حفاظت رودخانه در حالت آماده‌باش به سر می‌برند، گفت: بند خاکی جبل که توسط اداره منابع طبیعی استان اصفهان به طول یک صد متر، ارتفاع ۸ متر و با حجم آبگیری یک صد و ۵۰ هزار متر مکعب احداث شده در اثر بارش‌های شب گذشته سرریز کرده بود.

وی افزود: دستک سمت راست این بند خاکی مشکل فرار آب پیدا کرده بود که با حضور عوامل اجرایی دستگاه‌های آب منطقه‌ای، منابع طبیعی و دیگر سازمان‌های مرتبط مشکل فرار آب ترمیم شد و بند خاکی جبل تحت کنترل قرار گرفت.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان همچنین با اشاره به ورود آب به رودخانه شور پس از سال‌ها خشکی خاطرنشان کرد: امروز آب این رودخانه با ورودی ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه به زاینده‌رود رسیده و دبی آب تلاقی شده رودخانه زاینده‌رود در مرکز شهر اصفهان ۶۵ متر مکعب بر ثانیه است.

ساسانی با اعلام تحت کنترل بودن شرایط افزود: مردم در اطراف رودخانه زاینده‌رود و پل‌ها تا اطلاع ثانوی مستقر نشوند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.