صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آتش‌بس شکننده در نوار غزه با وجود تلاش‌های مصر
آتش‌بس شکننده در نوار غزه با وجود تلاش‌های مصر

آتش‌بس شکننده در نوار غزه با وجود تلاش‌های مصر

با وجود تلاش‌های مصر برای میانجیگری میان حماس و اسرائیل و دستیابی به توافقی برای آتش‌بس میان دو طرف، منابع مختلف خبری از نقض این آتش‌بس از سوی دو طرف خبر دادند.

نقض آتش‌بس در نوار غزه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، چند ساعت پس از آغاز حملات هوایی اسرائیل علیه نوار غزه، با تلاش‌های مصر برای میانجیگری میان جنبش حماس و اسرائیل توافق آتش‌بسی میان دو طرف اعلام شده و آتش‌بس از ساعت هشت عصر دوشنبه آغاز شد. با این حال از زمان اعلام آتش‌بس تاکنون دو مورد نقض آتش‌بس از سوی اسرائیل گزارش شده است.

موشک‌اندازهای اسرائیلی بامداد امروز (سه‌شنبه) با وجود برقراری آتش‌بس حملاتی را علیه اهدافی در نوار غزه انجام داد.

همچنین رسانه‌ها از شلیک بیش از ۱۵ موشک از سوی نوار غزه به سمت اراضی اشغالی و نیز به صدا درآمدن آژیر هشدار در شهرک‌های غلاف غزه خبر دادند.

خودروهای زرهی و هلی‌کوپترهای ارتش رژیم صهیونیستی زمین‌های کشاورزی در مرکز و جنوب نوار غزه و در شهرهای رفح، خان یونس و دیر البلح، دفاتر امنیت ملی وابسته حماس واقع در محله الرمال و چندین پایگاه این جنبش در غزه را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: حملاتی را علیه یک ساختمان نظامی حماس واقع در دیر البلح انجام شدند.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد، در حمله هوایی اسرائیل یک زمین کشاورزی در شهرک بیت لاهیا واقع در شمال نوار غزه هدف قرار گرفت.

اسکای نیوز گزارش داد: در پی حملات هوایی اسرائیل تا این لحظه شش تن در نوار غزه زخمی شده‌اند.

پیش از آغاز آتش‌بس ۳۰ موشک از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

اتاق مشترک گروه‌های مسلح غزه اعلام کرد: در پاسخ به حملات اسرائیل علیه پایگاه‌ها و زیرساخت‌های غزه، پایگاه‌های این رژیم هدف قرار گرفتند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: در این درگیری‌ها سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین نزدیک به ۳۰ موشکی که به سمت اسرائیل شلیک شدند را رهگیری کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.