صفحه اصلی / اجتماعی / ۱۱ کشته و ۴۵ مصدوم در سیل شیراز
۱۱ کشته و ۴۵ مصدوم در سیل شیراز

۱۱ کشته و ۴۵ مصدوم در سیل شیراز

پزشکی قانونی استان فارس آمار اولیه تلفات جانی بارش شدید و سیلاب در شهر شیراز را 11 نفر اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، در پی بارش‌های امروز در شیراز تعدادی از خودروهایی که از سمت ورودی دروازه قرآن وارد شیراز شدند دچار حادثه شده که بلافاصله دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آتش‌نشانی، اورژانس، هلال احمر و … به امدادخواهی مسافران رسیدند.

بنا به گفته سازمان پزشکی قانونی استان فارس سیل در شیراز منجر به کشته شدن ۱۱ نفر و مصدوم شدن ۴۵ نفر شده است. مصدومان نیز توسط تکنسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

خودروهای امدادی در حال خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان در این نقطه از شیراز بوده و استاندار و فرماندار شیراز نیز شخصاً در صحنه مدیریت بحران حضور دارند.

پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور نیز با تأیید آمار پزشکی قانونی استان فارس از بستری شدن ۲۰ نفر خبر داد و افزود: اورژانس شیراز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ١۶ دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل زدگان است.

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، اظهار داشت: نیروهای امدادی هلال احمر به بیش از ۱۰۰ خودرو گرفتار سیلاب در شیراز امداد رسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان فارس به صورت ۲۴ ساعته آمادگی لازم برای امدادرسانی به هموطنان را دارد، افزود: تمامی شعب و نیروهای امدادی و عملیاتی این جمعیت در حالت آماده‌باش بوده تا در صورت نیاز عملیات امداد رسانی را در اسرع وقت انجام دهند.

درویشی با بیان اینکه تمامی مسافران در سالن های ورزشی شیراز اسکان داده شدند، ادامه داد: هم اکنون در هر یک از سالن های ورزشی شیراز یک تیم امداد و نجات هلال احمر مستقر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از همشهریان خواست که از تردد غیر ضرور جدا خودداری کنند.

مسؤول روابط عمومی اداره آبفای شهرستان شیراز گفت: هیچگونه خللی در آب آشامیدنی شیراز به وجود نیامده است و از شهروندان خواست به مطالب انتشار یافته در فضای مجازی توجه نکنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.