صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / چند درصد از افرادی که تنها زندگی می‌کنند زن هستند؟
چند درصد از افرادی که تنها زندگی می‌کنند زن هستند؟

چند درصد از افرادی که تنها زندگی می‌کنند زن هستند؟

براساس نتایج سرشماری سال ۹۵، ۶۶.۴ درصد از خانوارهای تک نفره زن سرپرست هستند. به این معنا که ۶۶ درصد از افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند زن هستند.

زنان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، بر پایه نتایج سرشماری سال ۹۵ ،۱۲.۷ درصد از کل خانوارهای کشور زن سرپرست و ۶۶.۴ درصد از خانوارهای تک نفره زن سرپرست هستند؛ به این معنا که ۶۶ درصد از افرادی که به تنهایی زندگی می‌کنند زن هستند.

در سال‌های ۱۳۹۵،۱۳۹۰،۱۳۸۵،۱۳۷۵ به ترتیب ۳.۵، ۴.۷، ۶.۸ و ۷.۸ درصد از زنان کشور سرپرست خانوار بوده‌اند و از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۴۲۰ هزار و ۷۰۹ خانوار به خانوارهای زن سرپرست کشور اضافه شده است.

از سال ۸۵ تا سال ۹۵ تعداد ۷۶۸ هزارو ۲۷ زن به زنانی که به تنهایی زندگی می‌کنند، اضافه شده است و در سال‌های ۷۵، ۸۵ ،۹۰ ،۹۵ به ترتیب ۱.۲، ۱.۷، ۲.۸، ۳.۴ درصد از زنان کشور به تنهایی زندگی می‌کردند و در همین سال‌ها نیز به ترتیب ۸.۴، ۹.۵، ۱۲.۱، ۱۲.۷ درصد از خانوارهای کشور، زن سرپرست بوده‌اند.

در سال‌های ۸۵ ،۹۰ و ۹۵ به ترتیب ۳۶، ۴۰.۸، ۴۴.۴ درصد از زنان سرپرست خانوار تنها زندگی می کردند که شامل بیشترین سهم از کل خانوارهای زن سرپرست بوده است. درسال‌های ۷۵ ،۸۵ ،۹۵ نیز بالاترین درصد زنان سرپرست خانوار در گروه سنی ۶۵ ساله و بیشتر قرار داشتند. به عبارت دیگر بیشتر زنان سرپرست خانوار در ایران سالمند هستند.

براساس این گزارش حدود ۲درصد از زنانی که به تنهایی زندگی می‌کنند در حال تحصیل هستند و بر پایه یافته‌های سرشماری سال ۹۵ تنها ۳۱.۷ درصد از زنانی که به تنهایی زندگی می‌کنند در قالب خانوارهای زن سرپرست تک نفره درآمد دارند (شاغل بوده یا دارای درآمد بدون کار هستند) و حدود ۵۸ درصد آنان خانه دار و ۱. ۲ درصد نیز بیکار هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.