صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / سیستان و بلوچستان وارث خزانه فرهنگ و آداب و رسوم

سیستان و بلوچستان وارث خزانه فرهنگ و آداب و رسوم

فرماندار دلگان و کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بافت اجتماعی استان پهناور سیستان و بلوچستان محصول فعل و انفعالات گوناگون تاریخی بوده اما این استان دارای فرهنگ ملی، دینی و منطقه ای و سرشار از عاطفه و احساس و اسطوره پروری و به نوعی یک خزانه فرهنگ و آداب و رسوم می باشد .

سیستان و بلوچستان

مجتبی شجاعی در گفت وگو با ایسنا- افزود: عیاری و جوانمردی سیستانی ها و بلوچها و حس تعلق به مکان نامبردگان در طول تاریخ بی نظیر بوده و این منحصر به زمان خاصی نیست و مردم استان گیوه همت و شال معرفت بر اندام دارند .

شجاعی گقت: هم طبیعت در استان زنده و بهشتی است و آدمها در این خطه سراسر خوبیند ولی متاسفانه نگرش منفی تماما ذهنی در برخی اوقات پیکره جامعه را آزرده و گاها تلقی کاذبی از چهره استان سیستان و بلوچستان که ساخته و پرداخته روانی دارد و نوعا از توع  قول به غیر علم و آزار دهنده است .

نویسنده کتاب فرهنگ و مهندسی فرهنگی گفت: جامعه موزایکی استان ترکیبی از تفاوت فرهنگهای متنوع و جذاب است که مستقل از طبیعت زیبا و متکثر استان، می تواند در توسعه گردشگری موثر باشد .

شجاعی ادامه داد: تفتان سربلند ، سواحل زیبای چابهار و کنارک ،،قلعه های تاریخی ، باغات میوه های سردسیر و گرمسیری، گلفشان ها و آبشارها و غارهای زیبا و بیابانهای جذاب و کلی مواهب طبیعی از ظرفیتهای ارزشمند منطقه است.

شجاعی افزود: استان سیستان و بلوچستان وارث یک خزانه فرهنگ و آداب و رسوم است .

کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی استان گفت: فرهنگ گردشگری و مهمانپذیری در استان به خوبی تبیین و جا افتاده و الحمدلله رویکردی کاملا مثبت و فعال در این زمینه وجود دارد .

شجاعی گفت: توسعه میوه ای خوشه ای است که یکی از  دانه های شیرین آن توسعه گردشگری و اقتصاد توریسم است .

وی ادامه داد: فرهنگ گردشگری گیت ورود به عرصه توریسم و در ادامه تعامل و تعالی فرهنگی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.