صفحه اصلی / سرخط خبرها / افزایش ۹۰ درصدی بوم گردی در سیستان و بلوچستان
افزایش ۹۰ درصدی بوم گردی در سیستان و بلوچستان

افزایش ۹۰ درصدی بوم گردی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تعداد واحدهای بوم گردی سیستان و بلوچستان افزایش حدود 90 درصدی پیدا کرده است.

بوم گردی

به گزارش کسب و کار نیوز-  علیرضا جلالزایی افزود: ویژگی مهم گردشگری این استان مردمی شدن آن است که این مهم از طریق افزایش واحدهای بوم گردی به زیبایی خود را نشان می دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در نوروز امسال در بیش از ۱۰۰ روستا، شور و نشاط اجتماعی برگزار و تلاش می شود نوروز متفاوتی برای مردم و مسافران رقم بخورد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان افزود: برای دومین بار از ظرفیت سران طوایف در مبادی ورودی شهر استفاده میشود و قرار است استقبال از مسافران نیز در این نقاط صورت گیرد که این امر حس امنیت و ارامش را برای مسافران ورودی به استان تقویت میکند .

این مسئول اذعان کرد: امیدواریم با همکاری و هم افزایی سایر دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر در ایام نوروز شرایطی را برای گردشگران فراهم کنیم که با خاطره ای خوش این استان را ترک کنند و زمینه بازگشت آنها نیز فراهم شود .

وی یادآور شد: در سال ۹۷ شاهد افزایش ۱۱ درصدی حضور گردشگران در استان بودیم که این امر نشان دهنده تلاش دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان است.

وی همچنین گفت: ورود مسافر نوروزی به این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد افزایش یافت .

جلالزایی اظهار کرد: ۴۴۰ هزار مسافر از ۲۵ اسفند پارسال تا کنون وارد سیستان و بلوچستان شده و از جاذبه های دیدنی و تاریخی این استان دیدن کردند .

وی افزود: شهرستان های پنجگانه سیستان(زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) و چابهار بیشترین پذیرش مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان را در این مدت به خود اختصاص داده اند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: وجود اقلیم متفاوت روستایی، آداب و رسوم، منازل خشتی، گلی و کپرهای زیبا با محیطی طبیعی بکر و دیدنی، صنایع دستی، آداب و رسوم خاص فرهنگی، آثار تاریخی، غذا و طبیعت متفاوت با سایر نقاط کشور در کنار مهمان نوازی و خونگرمی مردم استان سبب شده که امسال تعداد زیادی مسافر و گردشگر به این منطقه سفر کنند .

جلال زایی آشنایی با آداب و رسوم هر منطقه، حفظ و گسترش مشاغل در روستاها، ایجاد کسب و کار جدید و فرصت های نو برای جوان ترها و پایداری محیط زیست را از جمله مهمترین مزایای راه اندازی واحدهای بوم گردی ذکر کرد .

وی بیان کرد: «نوروز کارت» به منظور رفاه بیشتر و خرید آسان به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان ارائه می شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مسافران دارای نوروز کارت از تخفیف قابل ملاحظه ای در هنگام خرید برخوردار خواهند شد .

وی برپایی نوروزگاه و بازارچه های صنایع دستی را از مهمترین اقدامات میراث فرهنگی برای معرفی ظرفیت های گردشگری به مسافران نوروزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.