صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کاتب: مخالفان تصویب پالرمو و سی‌اف‌تی معتقد به سخت‌تر شدن دور زدن تحریم‌ها هستند
کاتب: مخالفان تصویب پالرمو و سی‌اف‌تی معتقد به سخت‌تر شدن دور زدن تحریم‌ها هستند

کاتب: مخالفان تصویب پالرمو و سی‌اف‌تی معتقد به سخت‌تر شدن دور زدن تحریم‌ها هستند

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: مخالفان لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقدند تصویب این لوایح موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن دورزنندگان کشورمان در مسئله تحریم‌ها شده و دور زدن تحریم‌ها برای کشورمان سخت‌تر می‌شود.

غلامرضا کاتب

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از تصویب یا رد لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر لوایح مذکور توسط مجمع تشخیص پذیرفته نشود نام کشورمان بار دیگر در لیست سیاه کشورهای دارای محدودیت قرار می‌گیرد و تبادلات مالی دو و چند جانبه با مشکل روبرو می‌شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: مخالفان لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقدند تصویب دو لایحه مذکور موجب تحت‌الشعاع قرار گرفتن دورزنندگان کشورمان در مسئله تحریم‌ها شده  و دور زدن تحریم‌ها برای کشورمان سخت‌تر می‌شود. مجلس با تصویب و شورای نگهبان با رد لوایح پالرمو و سی‌اف‌تی به صراحت نظرات خود را در پیوستن یا نپیوستن به گروه اقدام ویژه مالی اعلام کرده‌اند حالا نوبت مجمع تشخیص مصلحت نظام است تا تصمیم خود را در تصویب یا رد آن بگیرد.

وی بر پیوستن هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران به اف‌ای‌تی‌اف تاکید کرد و افزود: نظر مجلس پیوستن به این گروه ویژه مالی و استفاده از مزایایی است که این پیوستن برای کشورمان دارد. یکی از استدلال‌های موافقان لوایح چهارگانه پیوستن به گروه اقدام ویژه مالی بهره بردن هوشمندانه از مزیتها و مدیریت کردن عوارض و معایب احتمالی است که به راه این پیوستن برای کشورمان به دنبال دارد. مجلس در چند بندی که به لوایح اف‌ای‌تی‌اف اضافه کرد بر نپذیرفتن معایب و ضررهایی که این لوایح دارد، تاکید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.