صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / قهرمانی مقتدرانه تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران در آسیا/ تصاحب۳ طلا و یک نقره در ۴ وزن پایانی

قهرمانی مقتدرانه تیم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران در آسیا/ تصاحب۳ طلا و یک نقره در ۴ وزن پایانی

تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال ایران همانند تیم فرنگی موفق شد عنوان قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دهد.

عباس فروتن تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران

به گزارش کسب و کار نیوز، در روز پایانی مسابقات کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در اولان باتور مغولستان، علی سوادکوهی در ۷۹، احمد بذری در ۸۶ و عباس فروتن در ۹۷ کیلوگرم صاحب سه مدال طلا شدند و فرهاد نوری در ۷۰ کیلوگرم، نقره گرفت تا شاگردان علیرضا رضایی با کسب ۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۲ برنز مقتدرانه قهرمان آسیا شوند.

در روزهای گذشته نیز ارشک محبی در ۹۲ کیلوگرم بر سکوی قهرمانی ایستاد، امیر محمد یزدانی در ۶۵ کیلوگرم و نوید زنگنه در ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند و محمد نامجو مطلق، در وزن ۶۱ کیلوگرم و محمد مرادی در ۱۲۵ کیلوگرم برنز گرفتند. همچنین افشین مرادی در وزن ۵۷ کیلوگرم پنجم شد تا تنها کشتی گیر ایرانی باشد که به مدال نرسیده است.

در پایان مسابقات کشتی آزاد، ایران با ۲۰۰ امتیاز قهرمان شد، مغولستان میزبان با ۱۷۷ امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و قزاقستان با ۱۴۶ امتیاز سوم شد.

نتایج روز پایانی نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ زیر ۲۳ سال:

در وزن ۷۰ کیلوگرم فرهاد نوری با سه برد پیاپی مقابل هایری از چین (۱۳ بر ۳)، پرمان هومادوف از ترکمنستان (۱۲ بر ۵) و آیدین تاژیگالی از قزاقستان (۷ بر ۳) به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. نوری برای رسیدن به فینال به مصاف اسلامبک اوروزبکوف از قرقیزستان رفت و در حالی که ۱۰ بر ۶ از حریف خود عقب بود و به شدت نفس کم آورده بود، در ۱۵ ثانیه آخر با یک سوبلس و یک بارانداز ۶ امتیاز گرفت تا به یک برد ارزشمند برسد. اعتراض مربیان قرقیز نیز بی فایده بود و نوری ۱۲ بر ۱۰ برنده مسابقه نیمه نهایی شد و به فینال رسید.

نوری در کشتی فینال نیز به مصاف تمولن انختویا از مغولستان رفت و با نتیجه ۱۱-۱۱ شکست خورد و صاحب مدال نقره شد. نوری در حالی که ۱۱ بر ۳ عقب بود، با یک خاک و ۳ بارانداز نتیجه را ۱۱ بر ۱۱ کرد اما چون فن ۴ امتیازی خورده بود و حریف امتیاز درشت داشت، بازنده شد.

همچنین در وزن ۷۹ کیلوگرم، علی سوادکوهی در دور اول مراتبک ماژیتوف از قزاقستان را ۱۰ بر صفر برد، سپس باساندورج از مغولستان را ۱۱ بر صفر شکست داد و در کشتی سوم آتای ایزابکوف از قرقیزستان را ۱۱ بر صفر مغلوب کرد. سوادکوهی در مسابقه آخر ویرود گولیا از هند را ۸ بر ۲ شکست داد و صاحب مدال طلا شد. مسابقات این وزن دوره‌ای بود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم ۵ نفر حضور داشتند که احمد بذری در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر یک گانخویاک گانباتار از مغولستان را مغلوب کرد وی در کشتی بعد با نتیجه ۱۲ بر یک پراوین از هند را شکست داد و در کشتی سوم با نتیجه ۱۲ بر یک برابر دولتمیرات اورازگیلیوف از ترکمنستان به برتری رسید و در دیدار چهارم و نهایی خود نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یسکالی دولتکازی از قزاقستان گذشت و صاحب مدال طلا شد.

همچنین در وزن ۹۷ کیلوگرم، عباس فروتن ابتدا توموربات از مغولستان را ۵-۰ برد، سپس با حساب ۱۰ بر صفر از سد حسین نصیر از هند گذشت و در کشتی سوم، ۱۵ بر ۵ ژاسولان یرمنبت از قزاقستان را شکست داد.

فروتن در دور آخر باید به مصاف نوردولتوف از قرقیزستان می‌رفت که کشتی گیر قرقیز به روی تشک حاضر نشد و فروتن مدال طلای وزن ۹۷ کیلوگرم را بر گردن انداخت. رقابتهای این وزن نیز دوره‌ای بود.

رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: ۱- راهول آواره (هند) ۲- بکبولات میرزانظر اولو (قرقیزستان) ۳- چینزوریگ تسرما (مغولستان) ۵- افشین رحمانی (ایران)
۶۱ کیلوگرم: ۱- الوکبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) ۲- سونبا گونگانی (هند) ۳- محمد نامجو مطلق (ایران)
۶۵ کیلوگرم: ۱- تولگا تومور اوچیر (مغولستان) ۲- امیرمحمد یزدانی (ایران) ۳- الیاس ژومای (قزاقستان) و پراوین (هند)
۷۰ کیلوگرم: ۱- تمولن انختویا (مغولستان) ۲- فرهاد نوری (ایران) ۳- آیدین تاجیگالی (قزاقستان)
۷۴ کیلوگرم: ۱- اوتگونبایار باتسوری (مغولستان) ۲- نوید زنگنه (ایران) ۳- دارخان یسنگالی (قزاقستان)
۷۹ کیلوگرم: ۱- علی سوادکوهی (ایران) ۲- ور دیو گولیا (هند) ۳- آتای ایزابکوف (قرقیزستان)
۸۶ کیلوگرم: ۱- احمد بذری (ایران) ۲- دولتمیرات اورازگیلیوف (ترکمنستان) ۳- گانخویاگ گانباتار (مغولستان)
۹۲ کیلوگرم: ۱- ارشک محبی (ایران) ۲- آزات گاجیف (ترکمنستان) ۳- تسوگتگرل مونخباتار (مغولستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- عباس فروتن (ایران) ۲- ژاسولان یرمنبت (قزاقستان) ۳- مونگونشاگای توموربات (مغولستان)
۱۲۵ کیلوگرم: ۱- یوسوپ باتیرمورزایف (قرقیزستان) ۲- لخاگواگرل مونختور (مغولستان) ۳- محمد مرادی (ایران)

رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۰۰ امتیاز ۲- مغولستان ۱۷۷ امتیاز ۳- قزاقستان ۱۴۶ امتیاز ۴- هند ۱۴۰ امتیاز ۵- قرقیزستان ۱۱۴ امتیاز ۶- ترکمنستان ۷۵ امتیاز

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.