صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ایجاد بسترهای قانونی خرید سراهای دانشجویی در سال ۹۸
ایجاد بسترهای قانونی خرید سراهای دانشجویی در سال ۹۸

رییس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

ایجاد بسترهای قانونی خرید سراهای دانشجویی در سال ۹۸

رییس صندوق رفاه دانشجویان از تلاش این صندوق برای ایجاد بسترهای قانونی خرید سراهای دانشجویی در موارد خاص برای سال ۹۸ خبر داد و گفت: این اقدام در شرایط و موارد خاص تحقق خواهد یافت.

برشی از زندگی خوابگاهی دانشجویان علوم‌ پزشکی تهران

مهندس ذوالفقار یزدانمهر در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های برنامه ششم توسعه کشور و به منظور جبران کمبود ظرفیت سراهای دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دولتی کشور، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از سال ۹۶ طرح پرداخت یارانه سود و کارمزد جهت احداث، تکمیل و خرید سراهای دانشجویی به وسیله بخش غیردولتی و دانشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان برای تکمیل، ساخت و خرید سراهای دانشجویی شامل خوابگاه‌های متاهلی نیز خواهد بود، تصریح کرد: این صندوق برای افزایش ظرفیت و تکمیل پروژه‌های خوابگاهی، در سال ۹۵ طرح افزایش ظرفیت سراهای دانشجویی را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه داد و در بودجه سال‌های ۹۶ و ۹۷ مبلغ ۹۵ میلیارد تومان بودجه برای این طرح اختصاص داد، ضمن اینکه تا سقف ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از طریق هم افزایی منابع با بانک عامل هم افزایی انجام داد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: اخذ مصوبه هیأت امنای صندوق رفاه دانشجویان، تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تشکیل کارگروه منتخب، کمیته فنی و تخصصی به منظور بررسی طرح‌های احداث و تکمیل سراهای دانشجویی و همچنین ارجاع به کمسیون دائمی هیأت امنا از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه افزایش ظرفیت خوابگاهی دانشجویان است.

یزدانمهر تاکید کرد: طی سال‌های اخیر تعداد ۵۲ دانشگاه و مرکز آموزش عالی طرح توجیهی فنی و اقتصادی احداث، تکمیل و خرید سراهای دانشجویی به صندوق رفاه ارائه نموده‌اند که پس از بررسی و تطبیق طرح‌ها با قوانین، مقررات و شاخص‌های تعیین شده، کمسیون دائمی هیأت امنای صندوق ۱۲ طرح احداث و ۱ طرح تکمیل سرای دانشجویی را تصویب کرد.

وی در پایان با بیان اینکه در سال ۹۷ برای موارد خاص موضوع بستر سازی قانونی خرید سرای دانشجویی در دستور کار صندوق قرار دارد، گفت: در این سال همچنین ۱۹۹ سرای خوابگاهی با اعتبار ۱۹ میلیارد تومان مورد تعمیر و تجهیز قرار گرفته و به رتبه‌های بالاتر ارتقا یافتند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.