صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / از سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰۰ مقام داعشی در سوریه کشته و ۱۰۰۰ شبه‌نظامی خارجی بازداشت شده‌اند

کاخ سفید اعلام کرد:

از سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۰۰ مقام داعشی در سوریه کشته و ۱۰۰۰ شبه‌نظامی خارجی بازداشت شده‌اند

کاخ سفید گزارشی را درباره خلاصه پیروزی‌ها در مبارزه با گروه تروریستی داعش طی دو سال گذشته منتشر کرد که شامل کشتار یکصد مقام داعشی و بازداشت بیش از 1000 شبه نظامی خارجی توسط شبه‌نظامیان کرد در سوریه می باشد.

کاخ سفید

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: طی دو سال گذشته، آمریکا و شرکای ائتلافی‌مان بیش از ۲۰ هزار مایل مکعب از اراضی کشور سوریه را که قبلاً به تصرف گروه تروریستی داعش درآمده بود، آزاد کرده‌اند. ۶۰ هدف بسیار مهم، ۱۰۰ مقام داعشی و ده‌ها هزار تروریست داعشی کشته شده اند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ شبه‌نظامی خارجی از بیش از ۴۰ کشور جهان در بازداشتگاه‌های نیروهای سوریه دموکراتیک قرار دارند.

نیروهای سوریه دموکراتیک روز شنبه بیانیه ای منتشر کرده و در آن اعلام کردند که آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در روستای باغوز واقع در استان دیرالزور سوریه را پس گرفتند و به خلافت داعش که در سال ۲۰۱۴ میلادی در بحبوحه جنگ داخلی در سوریه پدیدار شده بود، پایان دادند.

پس از انتشار این بیانیه، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد که داعش ۱۰۰ درصد شکست خورده است. کاخ سفید اعلام کرده که لشگر کوچکی از نیروهای مسلح آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند تا مطمئن شوند که بقایای داعش نابود می‌شوند و این گروه تروریستی دیگر نخواهد توانست “خلافت” خود را بازسازی کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.