صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / یک منبع عراقی: ابوبکر بغدادی در سوریه و در منطقه‌ای غیر از باغوز است
یک منبع عراقی: ابوبکر بغدادی در سوریه و در منطقه‌ای غیر از باغوز است

یک منبع عراقی: ابوبکر بغدادی در سوریه و در منطقه‌ای غیر از باغوز است

یک منبع امنیتی عراقی با بیان اینکه ابوبکر بغدادی بارها برای گریختن به عراق تلاش کرده است گفت: وی در منطقه باغوز سوریه و در عراق حضور ندارد.

ابوبکر بغدادی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، این منبع امنیتی عراقی گفت: ابوبکر بغدادی، سرکرده تروریست‌های داعش در باغوز سوریه نیست. اما بارها پیش از هجوم نیروهای سوریه دموکراتیک به آنجا رفته است و طبق اطلاعات موجود، بغدادی در منطقه دیگری از سوریه غیر از باغوز است و بارها تلاش کرده به عراق پناه ببرد اما جنگنده‌های ائتلاف و استقرار گروه‌های حشد الشعبی در مرزهای میان دو کشور وی را وادار به عقب‌نشینی کرده است.

این منبع تصریح کرد: سخن درباره موفقیت وی در ورود به عراق قابل قبول نیست و او هنوز در خاک سوریه است. ما از طریق اطلاعات به دست آمده به یقین رسیدیم که بغدادی ظاهر خود را تغییر داده و ریش بلندش را کوتاه و رنگ آن را به قرمز تغییر داده است و هم اکنون به دلیل تحرک کم طی دوسال گذشته چاقتر شده است. وی غالبا با خودروهای غیر نظامی معمولی و گاهی با تاکسی‌های زرد رنگ در رفت و آمد است و دیگر هیچ خودرو نظامی او را در رفت‌وآمدهایش اسکورت نمی‌کند اما محافظانش با لباس‌هایی غیر از لباسهای متداول داعشی‌ها مستقر هستند.

وی ادامه داد: سرویس اطلاعاتی روسیه همچنان بر این موضوع پافشاری دارد که بغدادی را کشته است اما داعش به این مساله اقرار نکرده است.

این منبع امنیتی عراق گفت: داعش نسبت به جغرافیای عراق آشنا است زیرا اکثر رهبران صف اول آن عراقی هستند. داعش همچنین تونل‌هایی را در صحرای الانبار می‌شناسد که هنوز کشف نشده اند و تونل‌های بزرگی دارد که به مرزها و سپس خاک سوریه راه می‌یابد. به رغم این مسائل، احتمال ورود بغدادی به عمق عراق از طریق این تونل‌ها همچنان ضعیف است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.