صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بازگشایی مساجد شهر کرایست‌چرچ
بازگشایی مساجد شهر کرایست‌چرچ

با گذشت هشت روز از حملات تروریستی؛

بازگشایی مساجد شهر کرایست‌چرچ

برای نخستین بار پس از حمله تروریستی ۲۴ اسفند گذشته به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند، امروز شنبه درهای این مساجد به روی مسلمانان نیوزیلندی گشوده شد و آنها در یکی از این مساجد به نام مسجد النور نماز را اقامه کردند.

کرایستچرچ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسلمانان شهر کرایست‌چرچ با بازگشت به مساجد این شهر مجددا ادامه داشتن جریان عادی زندگی خود را بعد از گذشت هشت روز از این حادثه تلخ نشان دادند.  

پس از این حملات تروریستی که توسط یک نژادپرست افراطی به نام برنتون تارانت، ۲۸ ساله در این شهر جنوب نیوزیلند رخ داد، پلیس این کشور دو مسجدی که در این حملات هدف گرفته شدند را به دلایل امنیتی و به منظور تحقیق و بررسی بسته بود.

ساختمان مسجد النور روز شنبه مجددا در اختیار مسلمانان قرار داده شد و آنها اجازه پیدا کردند تا وارد آن شوند و در آنجا نماز را اقامه کنند. یکی از متولیان مسجد النور خاطر نشان کرد که حدود ۱۵ نفر به این مسجد آمدند و ما به تلاش برای عادی ساختن شرایط مسجد ادامه می‌دهیم.

پلیس همچنین اظهار کرد که دومین مسجد مورد حمله نیز به مسلمانان بازگردانده شده است اما هنوز تاریخ دقیقی برای ورود مجدد مردم به آن اعلام نشده است.

این در حالی است که قرار است تا زمان اعلام دستورات جدید، مامورین پلیس در اطراف این دو مسجد مستقر باشند و تدابیر مشابه برای مساجد دیگر کل این کشور در نظر گرفته خواهد شد.

حدود ۲۰۰۰ نفر روز شنبه در مراسم یادبودی روبروی مسجد النور برای حمایت و همدردی شرکت کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.