صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / واکنش شدید ایران به تصمیم شخصی و خلق الساعه ترامپ در مورد جولان اشغالی

واکنش شدید ایران به تصمیم شخصی و خلق الساعه ترامپ در مورد جولان اشغالی

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ترامپ منطقه حساس خاورمیانه را به سمت بحران‌های پی در پی جدیدی سوق خواهد داد.

نشست بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه

به گزارش کسب و کار نیوز، بهرام قاسمی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم رئیس جمهور آمریکا نسبت به جولان اشغالی ضمن محکومیت شدید این تصمیم گفت: رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر بر هیچ یک از اراضی عربی و اسلامی حاکمیت ندارد و باید سریعاً به تجاوز و اشغالگری این رژیم خاتمه داده شود. جولان نیز بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بخش اشغال شده سرزمین سوریه به شمار می‌رود و جز خاتمه اشغال هیچ راه حل دیگری برای آن متصور نیست.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: تصاحب سرزمین از طریق اشغال و تجاوز محکوم است و تصمیم مداخله جویانه رئیس جمهور آمریکا در موضوع جولان، نه تنها در ماهیت تعلق آن به خاک سوریه تغییری ایجاد نمی‌کند، بلکه به روشنی شکست سیاست‌های سازشکارانه و درستی راه مقاومت و ایستادگی در مقابل خوی تجاوزگرانه و توسعه طلبانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را به اثبات می‌رساند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به رفتارهای ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین و اصول و حقوق بین المللی آقای ترامپ گفت: تصمیمات شخصی و خلق الساعه ایشان تنها پرده‌ای دیگر از سیاست‌های واقعی آمریکا را برداشته است؛ سیاست‌هایی که برای همه جهان خطرناک بوده و به ویژه این منطقه حساس را به سمت بحران‌های پی در پی سوق خواهد داد.

قاسمی در پایان نسبت به این رفتارهای قلدرمابانه آمریکا و رژیم صهیونیستی که می‌تواند منجر به دور جدیدی از درگیری‌ها در منطقه شود، هشدار داده و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دقت تمامی تحولات آتی را رصد کرده و در همکاری و رایزنی با دولت سوریه و دیگر کشورها، سیاست‌های متناسب را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.