صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / شورای حقوق بشر اقدامات اسرائیل علیه تظاهرکنندگان غزه را محکوم کرد
شورای حقوق بشر اقدامات اسرائیل علیه تظاهرکنندگان غزه را محکوم کرد

شورای حقوق بشر اقدامات اسرائیل علیه تظاهرکنندگان غزه را محکوم کرد

شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز (جمعه) مصوبه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، اقدام اسرائیل در به کارگیری خشونت بیش از حد علیه تظاهرکنندگان فلسطینی در نوار غزه را محکوم می‌کند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روسیا الیوم، ۲۳ کشور در شورای حقوق بشر در چهلمین دوره این شورا در ژنو به نفع پیش‌نویسی رای دادند که پاکستان آن را به نمایندگی از سازمان همکاری اسلامی مطرح کرده بود. در مقابل، هشت کشور به آن رای مخالف داده و ۱۵ طرف دیگر رای ممتنع دادند.

این مصوبه به پیگرد تمامی عاملان این تخلفات فرا می‌خواند و میشل باچله، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل را به تحکیم حضور هیات دفتر خود در اراضی اشغالی به ویژه در نوار غزه به منظور پیگیری اوضاع و مستندسازی از نقض‌های قانون بین المللی طی تظاهرات دعوت می‌کند.

این مصوبه با استناد به گزارشی است که کمیته تحقیقات مستقل در سال جاری میلادی با محوریت این امر تدوین کرد که برخی از رفتارهای اسرائیل در حق تظاهرکنندگان در سال گذشته به سطح جنایت‌های جنگی رسیده است.

پیش از این رای گیری، انگلیس، دانمارک و اتریش مخالفت خود را با هر پیش‌نویسی که اقدامات اسرائیل را در اراضی فلسطین محکوم کند، اعلام کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.