صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / اصفهان شلوغ می‌شود
اصفهان شلوغ می‌شود

اصفهان شلوغ می‌شود

دو مسجد تاریخی شهر اصفهان که به مناسبت اعتکاف، در نخستین روزهای تعطیلات نوروز بسته شده بودند از سوم فرودین ماه برای بازدید عموم باز خواهند شد. همچنین «منارجنبان» اصفهان نیز با حضور «کارشناس میراث فرهنگی» در ساعت‌های مشخص تکان داده می‌شود.

حال و هوای شب عید  نوروز ۹۸ در اصفهان

فریدون اله‌یاری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اعلام این اخبار از افرایش ساعت بازدید امکان و بناهای تاریخی این استان به ایسنا خبر داد و افزود: برخی امکان ویژه اصفهان از جمله «چهل ستون»، «عالی‌قاپو» و «منارجنبان» در تعطیلات نوروز تا ساعت ۲۲ باز خواهند بود. ساعت فعالیت سایر امکان از ۹ صبح تا ۲۰ است. همچنین بخش‌هایی از بعضی اماکن ویژه تاریخی همچون تالار موسیقی عمارت عالی‌قاپو برای حفاظت از بنا، تا پایان تعطیلات بازدید ندارند.

به گفته او، مساجد تاریخی اصفهان از جمله «عتیق» و «جامع عباسی» که برای اعتکاف در روزهای نخست فرودین بسته شده بودند از فردا (سوم فرودین‌ماه) فعالیت رسمی خود را برای بازدید گردشگران از سر خواهند گرفت.

پیش‌تر اعلام شده بود این مساجد تا چهارم فرودین بسته هستند، اما اله‌یاری تاکید کرد با پایان مراسم اعتکاف از امروز، این مساجد برای بازدید در روزهای آینده آماده می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه گفت: به مناسبت تعطیلات نوروز و حضور مسافران و گردشگران در این استان قرار است «منارجنبان» با حضور کارشناس میراث فرهنگی، در ساعت‌های مشخص، تکان‌های محدودی داده شود. انجام این کار از سوی مردم منع شده است و تنها کارشناس حاضر می‌تواند این تکان‌ها را ایجاد کند.

وی درباره اخباری که درباره اشغال ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکان اقامتگاه‌های رسمی اصفهان همزمان با جاری شدن آب رودخانه زاینده‌رود و آغاز تعطیلات نوروز، توضیح داد: اشغال ظرفیت ۱۰۰ درصد نبود، بلکه در دو روز نخست تعطیلات سامانه رزرواسیون هتل‌های اصفهان تا ۷۰ درصد ضریب اشغال را نشان می‌داد. بیشتر هتل‌های اصفهان شب گذشته همزمان با یکم فرودین‌ماه نیز تقریباً تکمیل ظرفیت شده بودند. حتی از اسکان اضطراری برای پوشش اقامتی مسافران در مدارس و کمپ‌ها استفاده شده است. رشد جمعیت مسافران در اصفهان به گونه‌ای بود که در حیاط برخی مدارس چادرهای مسافرتی برپا شد.

به گفته او، برای برپا کردن چادرهای مسافری شخصی، مکان‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است بنابراین در هر نقطه از شهر امکان استقرار کمپ وجود ندارد و حتماً برخورد خواهد شد.

اله‌یاری گفت: آمارهای احصا شده از اقامتگاه‌های اصفهان نشان می‌دهد، در سه روز نخست تعطیلات نوروز (۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ و یکم فرودین‌ماه ۹۸) جمعیت مسافران در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است.

مطابق آمارهای ستاد هماهنگی خدمات سفر از روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفندماه سال ۹۸، اصفهان با ۲۰۵ هزار و ۷۴۷ نفر شب اقامت، پنجمین استان پر سفر بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.