چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / بوشهر / روستای «تنگ زرد»؛ مازندران جنوب‌
روستای «تنگ زرد»؛ مازندران جنوب‌

روستای «تنگ زرد»؛ مازندران جنوب‌

«تنگ زرد» روستایی سرسبز در دامنه کوه های غرب فاریاب و جنوب کلمه، همراه با انبوه نخلستانهای سرسبز و طبیعت بکر و دیدنی است که این نقطه را به فضایی دل انگیز برای سپری کردن یک روز تعطیل تبدیل کرده، طبیعتی بکر و سرسبز همراه با وجود گیاهان، سبزی ها و میوه های محلی از دیگر زیبایی ها و مواهب این روستای دیدنی است.

روستای تنگ زرد

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: سرسبزی این روستا مهمترین ویژگی آن است. همچنین وجود باغات و جاذبه های گردشگری که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. وجود یک امامزاده به نام “فقیه الضیاء” که در مجاورت آن درختانی با بیش از ۵۰۰ سال قدمت روییده است، درختان کُنار که تنه های آن بیش از پنج متر قطر دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تنگ زرد نام پایتخت طبیعت را انتخاب کرده ایم، ادامه داد: روستا دو بخش دارد که یکی در دامنه کوه و بخش دیگری هم در بین باغات واقع شده است. تنگ زرد دارای پارک کوهستانی و تعدادی خانه های سنتی است که اینها اقامتگاه هایی دارای آب و برق و سایر امکانات هستند که برای مسافران و گردشگران نوروزی آماده شده اند و در خود محیط روستا نیز تعداد ۱۳ واحد آپارتمان برای استفاده ی گردشگران فراهم شده است. همچنین دو خط تلفن ۰۹۱۷۰۰۵۶۲۴۴ و ۰۹۱۷۰۰۵۶۲۴۵ برای گردشگران در نظر گرفته شده که در ایام نوروز پاسخگوی گردشگران بوده و راهنمایی های لازم را انجام دهند.

جاذبه های گردشگری دیگری نیز در این روستا می باشد که بیشتر متاثر از طبیعت زیبا و چشم نواز آن است، همانند رشته کوههای مناسب برای کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت سبز و جاذبه های تاریخی همچون قلعه تاریخی دختر که نشان از قدمت بالای این روستا دارد. همچنین زنان این روستا در حوزه صنایع دستی و قالیبافی مهارت دارند. از دیگر ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی تنگ زرد نخیلات، درخت‌های کنار قدیمی، اماکن مذهبی، بنای تاریخی قلعه دختر، و امامزاده فقیه ضیاء هستند.

خلاصه اینکه اگر در ایام نوروز به استان بوشهر سفر کردید، دیدن روستای زیبا و منحصر به فرد «تنگ زرد» را از دست ندهید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

اقدامات مقابله با کرونا در بوشهر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, عبدالله کردگار صبح امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.