صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / کلاهبرداری از مردم جنوب تهران در پوشش مسابقه رادیویی
کلاهبرداری از مردم جنوب تهران در پوشش مسابقه رادیویی

کلاهبرداری از مردم جنوب تهران در پوشش مسابقه رادیویی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری دو کلاهبردارحرفه‌ای که به بهانه پرداخت "جایزه خوش حسابی" اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در جنوب تهران کرده بودند، خبرداد.

دستگیری

به گزارش کسب و کار نیوز، حدود دو هفته پیش چندین فقره شکایت مشابه با موضوع کلاهبرداری از طریق دستگاه خودپرداز موسوم به ATM از دادسرای ناحیه ۳۱ جرایم اینترنتی، برای رسیدگی به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد افرادی ناشناس تحت پوشش یک برنامه رادیویی با شهروندان تماس گرفته و ادعا کرده‌اند که شهروندان به خاطر خوش حسابی واجد شرایط دریافت جایزه هستند و به این بهانه آنان را پای دستگاه خودپرداز کشانده و نهایتاً با انجام مانورهای متقلبانه حساب بانکی آنان را خالی کرده‌اند.

تحقیقات از سوی کارآگاهان اداره ۱۴ پلیس آگاهی پایتخت در این خصوص آغاز و مشخص شد کلاهبرداران با افتتاح چند حساب بانکی با مدارک شناسایی افراد غیر، اقدام به پولشویی و جابجایی پول‌های حاصل از کلاهبرداری کرده‌اند. همچنین در ادامه تحقیقات محل‌های تردد تعدادی از متهمان شناسایی شده تحت کنترل نامحسوس قرار گرفت که سرانجام یکی از متهمان به نام مراد. م ۳۲ ساله در محله خانی آباد نو واقع در جنوب تهران، شناسایی شد. با شناسایی متهم، کارآگاهان اداره چهاردهم ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل اختفای “مراد” اعزام و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و برای تحقیقات به اداره ۱۴ پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

متهم در تحقیقات انجام شده به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری به شیوه مذکور اعتراف کرد و گفت که در این کار تنها نیست و فردی به نام “داوود” ۴۸ ساله همدست اوست. در ادامه طی هماهنگی‌های انجام شده از سوی کارآگاهان، متهم دوم نیز در محله نازی آباد واقع در جنوب تهران به هنگام ورود به مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد که در بازرسی از خودروی وی ده‌ها قطعه کارت عابر بانک به نام افراد مختلف، چک‌های سفید امضاء شده از بانک‌های مختلف و مقادیری ارز کشف و ضبط شد.

داوود پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری اعتراف کرد و گفت: با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه، حساب‌های جعلی و مجعول در بانک‌های مختلف افتتاح می‌کردیم. پس از آن در تماس با شهروندان عنوان می‌کردیم که از یک برنامه رادیویی تماس می‌گیریم و با عنوان این که به خاطر خوش حسابی برنده جایزه ما شده‌اند آنها را به پای خودپرداز کشانده و با اغفال آنها حسابشان را خالی و وجوه مسروقه را به حساب‌های جعلی خود منتقل می‌کردیم.

سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به این میزان از کلاهبرداری‌های صورت گرفته در تهران و سایر شهرستان و بر اساس تحقیقات به عمل آمده و اعترافات صریح متهمان پرونده، کلاهبرداری‌های انجام شده بیش از ۲ میلیارد تومان برآورد می‌شود که در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی سایر شکات پرونده ادامه دارد و متهمان نیز طی هماهنگی با دستگاه قضائی روانه زندان شدند.

وی با هشدار به شهروندان گفت: برای واریز پول به حساب‌های بانکی هیچ نیازی به مراجعه افراد به پای دستگاه خودپرداز نیست و هرگونه درخواست برای مراجعه صاحبان حساب‌ها به پای دستگاه‌های خودپرداز برای واریز شدن پول به حساب افراد قطعاً شیوه و شگرد افراد کلاهبردار برای انجام کلاهبرداری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.