سفر به شهر رنگ‌ها

سفر به شهر رنگ‌ها

به افرادی که در ایام تعطیلات نوروز قصد سفر به مناطق و جاذبه‌های بکر و زیبای ایران را دارند؛ پیشنهاد می‌شود از شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری شهر رنگ‌ها، بازدید کنند، حیف است در این ایام از شهرستان لردگان، شهرستانی با آب و هوای متبوع و دلپذیر غافل شد.

لردگان

‌هر ساله مسافران زیادی به این شهرستان سفر می‌کنند و از طبیعت بهشتی این شهرستان لذت می‌برند.

چه بسا مسافرانی که برای نخستین بار پا به طبیعت زیبای این شهرستان می‌گذارند قصد رفتن از آن را ندارند و ساعت‌ها نظاره‌گر طبیعت و جاذبه‌های بکر شهرستان لردگان می‌شوند. 

به گزارش کسب و کار نیوز- ‌شهرستان لردگان با مرکزیت شهر لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان و با ارتفاع ۱۷۰۰ متر از سطح دریا در گذشته مرکز ایالت فردن بوده که به معنی ماوای اقوام لر زبان است‌. 

ناصر خسرو قبادیانی در سفرنامه خود از لردگان (لردجان) نام به میان آورده است‌. 

آبشار آتشگاه، چشمه سندگان، چشمه برم، چشمه خانی، جنگل‌های بلوط، مناطق زیبای ارمند، بارز و شوآر، پارک جنگلی چارطاقی منج، پارک جنگلی پروز، سد کارون ۴، حاشیه رودخانه خرسان و … از جاذبه‌های گردشگری شهرستان لردگان است‌. 

بقایای قلعه دشت پاگرد، برج سردشت، بقایای کاروانسرای قلعه مدرسه، بقایای بنای چارطاقی منج، مسجد تاریخی روستای سونک، امامزاده شاه‌ عبدالرحمن روستای بیدله، امامزاده میل‌شاه روستای بارز، امامزاده روستای شهسوار، امامزاده عباس علی روستای برجویی، امامزاده حسن و … از مهم‌ترین اماکن تاریخی- مذهبی این شهرستان به شمار می‌روند. 

انواع بافته‌های داری و عشایری از جمله گلیم، جاجیم، خورجین و البسه محلی و … صنایع دستی رایج در این شهرستان محسوب می‌شود. 

از مهم‌ترین سوغات محلی این شهرستان می‌توان به انواع لبنیات، گیاهان دارویی و برنج محلی اشاره کرد. 

چشمه برم 

چشمه مصفای برم در مرکز شهر لردگان واقع شده و با شهرکرد ۱۶۰ کیلومتر فاصله دارد . 

این چشمه پرآب علاوه بر تامین آب کشاورزی، یکی از سرشاخه‌های کارون به حساب آمده و چشم‌انداز زیبایی برای شهر لردگان به وجود آورده است‌.

اطراف این چشمه به صورت پارکی جهت تفریح و گذراندن اوقات فراغت اهالی شهر لردگان و گردشگران فضاسازی شده است‌. 

از امکانات و تسهیلات موجود در این چشمه برای بازدیدکنندگان می‌توان به جاده آسفالته، فضای سبز، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، سکوی نشیمن، دسترسی به واحد پذیرایی و اقامتی، تجهیزات جهت بازی کودکان و پارکینگ اشاره کرد. 

منطقه بارز و شوآر 

منطقه بارز و شوآر از توابع بخش منج شهرستان لردگان است که به دلیل آبگیری سد کارون ۳ و حجم آبی دریاچه این سد، به منطقه‌ای زیبا و بکر تبدیل شده است که این امر خود منظره‌ای زیبا برای جلب گردشگران فراهم کرده است‌. 

آبشار آتشگاه 

آبشار آتشگاه لردگان یکی از طولانی‌ترین آبشارهای ایران است،  این آبشار زیبا که به آبشار مینیاتوری شهرت دارد یکی از بی‌نظیرترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری ایران به شمار می‌رود. 

آبشار با حرکت مواج خود سکوت منطقه را می‌ ‎ شکند و بی‌بدیل‌ترین جلوه‌های طبیعی را رقم می‌زند. 

آبشار آتشگاه در فاصله ۲۰۰ کیبلومتری شهرکرد و در ۴۰ کیلومتری شهر لردگان در دره‌ای روح‌افزا به طول سه کیلومتر قرار گرفته است‌. 

رودخانه خرسان 

رود خرسان که بزرگترین ریزآبه رود کارون به شمار می‌آید، در ورود به شهرستان لردگان، کوه‌های شورم، سیاه کوه و چیربون را از طریق دره شمالی درنوردیده و روستاهای منج، طلایه، جلاله، بال‌رو، انکک زیر انارا آبیاری ساخته و با آب دره آب زیر در هم آمیخته و به دره میان زردکوه در خاور و ماشمی در باختر وارد می‌شود. 

‌انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.