صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و دهیاریها در تعطیلات نوروز

رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و دهیاریها در تعطیلات نوروز

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از رصد و نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی درکمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های ستاد مرکزی خدمات سفرهای نوروزی در وزارت کشور خبر داد.

مهدی جمالی نژاد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مهدی جمالی‌نژاد با بیان این مطلب افزود: این کمیته بدنبال ابلاغیه وزیر محترم کشور به استانداران مبنی بر نظارت بر مأموریت‌های واگذار شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه نوروز ۱۳۹۸ فعال شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های خاص مرتبط با سفرهای نوروزی گفت: در ابلاغیه وزیر محترم کشور به استانداران ۲۲ محور ارائه خدمات در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، فرهنگی اجتماعی، عمرانی و خدماتی در موضوعات برنامه ریزی و اقدامات ستادی، اقدامات عمرانی و زیرساختی، تقویت اقدامات نظارتی، تقویت خدمات عمومی، تقویت تدابیر امنیتی و انتظامی، اقدامات فرهنگی و ارتقا نشاط اجتماعی و اطلاع رسانی شفاف از اقدامات و خدمات دستگاه‌های اجرایی؛ مشخص شده است.

جمالی نژاد در ادامه گفت: پایش اقدامات انجام شده استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ایام نوروز در اجرای موارد فوق صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از اجرای پویش ملّی بهار در بهار توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور ارتقا نشاط اجتماعی و مهیّا نمودن فضای شاداب و مفرّح در شهرها و روستاها برای گرامیداشت باشکوه تقارن جشن ملّی نوروز و بهار طبیعت با بهار معنویّت خبر داد.

وی، برنامه‌ریزی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری و روستایی با محوریت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از دیگر محورهای خدمات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در نوروز ۹۸ برشمرد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیای‌های کشور افزود: به موجب دستورالعمل‌های ابلاغی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در زمینه خدمات رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی باید اقدامات لازم را در خصوص روشنایی فضاهای عمومی شهر و روستا، ایجاد استراحتگاه موقت در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای استراحت و رفع خستگی رانندگان وسایل نقلیه، ایجاد کمپ‌های اسکان موقت برای استقرار شبانه مسافرین و گردشگران، ایجاد کمپ‌های اسکان اضطراری برای استقرار مسافرین و گردشگران در صورت بروز حوادث غیر مترقبه و ایجاد پارکینگ‌های موقت در ایام اوج سفرهای نوروزی انجام دهند.

وی اضافه کرد: ساماندهی و ایجاد چشمه‌های سرویس بهداشتی در فضاهای عمومی به منظور رفاه مسافران، زیباسازی سیما و منظر شهری و امحاء ناهنجاریهای بصری سطح شهر برای تأمین آرامش و نشاط گردشگران، ساماندهی دستفروشان و ایجاد بازارچه‌های موقت محلّی، استقرار مخازن پسماند بخصوص در پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها و تهیه نقشه‌های راهنمای محل‌های اسکان و توزیع در مبادی ورودی شهرها و روستاها از دیگر موضوعاتی است که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ به آن توجه نمایند.

جمالی نژاد: سامانه جامع دهیاری‌ها راه اندازی می‌شود

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستای وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: سامانه جامع دهیاری‌ها با هدف ساماندهی سامانه‌های موجود این حوزه از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور راه اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع اقداماتی برای راه اندازی آزمایشی سامانه جامع دهیاری‌ها در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صورت گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در خصوص لزوم اعطای کلیه مجوزهای مربوط به ساخت و ساز از طریق پنجره واحد زمین، در نظر است برای اتصال این سامانه و برقراری ارتباط دهیاری‌ها به پنجره واحد زمین تصمیمات لازم صورت پذیرد.

جمالی نژاد همچنین گفت: از معاونت‌های عمرانی استانداری‌ها خواسته شده ظرف سه ماه هماهنگی‌های لازم را با دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای راه‌اندازی این سامانه و یا سازماندهی سامانه‌های موجود در چارچوب استانداردهای ابلاغی به عمل آورند تا زمینه اتصال همه دهیاری‌ها به سامانه مذکور فراهم شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.