صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تولید ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار در سال ۹۸

تولید ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار در سال ۹۸

بنا بر تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار در سال ۱۳۹۸ با اعتباری معادل ۱۹۴۰ میلیارد تومان تولید می‌شود.

قطار

به گزارش کسب و کار نیوز، تفاهم‌نامه سه جانبه مابین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی به منظور توسعه ناوگان حمل ونقل برون شهری صبح امروز با حضور محمد باقر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه-، محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی-، رسولی- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راه‌آهن و نمایندگان بخش خصوصی در محل ساختمان سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه قرار بر این است که در سال ۱۳۹۸، ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار که شامل تولید ۴۰ دستگاه لوکوموتیو، ۶۵۰ دستگاه واگن باری، ۲۴ دستگاه ریل باس و ۳۰ دستگاه واگن مسافری تولید شود علاوه بر این بازسازی کامل ۲۳۰ دستگاه واگن مسافری نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

گفتنی است تولید کننده و مصرف کننده این لوکومتیو و واگن‌ها شرکت‌های خصوصی داخلی هستند و تولید و تحویل این دستگاه‌ها از فروردین سال آینده آغاز و تا اسفندماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت.

باید خاطرنشان کرد در این راستا ۱,۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده که شامل ۲۰ درصد آورده متقاضیان، ۱,۰۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۷۳ میلیارد تومان کمک دولتی است و نرخ سود این تسهیلات برای ساخت واگن مسافری و ریل باس ۱۲ درصد و برای تولید واگن باری ۱۳ درصد است و مابه‌التفاوت این نرخ توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.