صفحه اصلی / استان ها / کردستان / ۵ سد کردستان در حال سر ریز شدن
۵ سد کردستان در حال سر ریز شدن

۵ سد کردستان در حال سر ریز شدن

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، گفت: بیش از 90 درصد ظرفیت سدهای قشلاق، گاوشان و بوکان پر و سدهای گاران، بانه، زریوار، زیویه و سورال در حال سرریز شدن هستند.

سد

به گزارش کسب و کار نیوز، کامران خرم در خصوص سرریز شدن سد های استان، اظهار کرد: حجم بارندگی و میزان آب موجود در سدهای استان افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: در سال آبی جاری شاهد افزایش حجم بارندگی از ۲۷۴ میلیمتر سال گذشته به ۴۳۰ میلیمتر تا این مقطع در سال جاری هستیم که این به معنای افزایش ۵۷ درصدی میزان بارندگی نسبت به سال گذشته می باشد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان، گفت: به موازات این میزان افزایش در بارندگی، میزان حجم آب ورودی به سدها نیز افزایش داشته به طوری که میزان حجم ورودی آب به سدهای استان در سال گذشته برابر ۱۵۶٫۱ میلیون متر مکعب بوده که این حجم ورودی در سال آبی جاری به رقم ۲۷۶٫۵ میلیون متر مکعب در سدهای قشلاق، سنگ سیاه، بانه، گاران، زریوار و سورال رسیده است.

خرم همچنین به حجم آب موجود در مخزن سدهای استان در سال آبی گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این میزان معادل ۱۶۲۰٫۴ میلیون مترمکعب بوده و در سال آبی جاری برابر با ۱۹۱۴٫۵ میلیون متر مکعب است به طوری که بیش از ۹۰ درصد ظرفیت سدهای قشلاق، گاوشان و بوکان پر و سدهای گاران، بانه، زریوار، زیویه و سورال در حال سر ریز شدن هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.