صفحه اصلی / استان ها / کردستان / چهارشنبه‌سوری را نفی نمی‌کنیم فقط باید مدیریت شود
چهارشنبه‌سوری را نفی نمی‌کنیم فقط باید مدیریت شود

فرمانده نیروی انتظامی کردستان:

چهارشنبه‌سوری را نفی نمی‌کنیم فقط باید مدیریت شود

فرمانده نیروی انتظامی استان از کشف 65 هزار ترقه غیرمجاز در چند روز اخیر در استان خبر داد و تصریح کرد: معتقدیم که چهارسوری باید محله‌محور باشد، ما نمی‌توانیم چهارشنبه سوری را نفی کنیم اما انتظار داریم که آن را مدیریت کنیم.

 

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار “رضا بنی‌اسدی‌فر” ظهر امروز ۲۷ اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شعار نوروزی سال ۹۸ پلیس «نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری» است، از اقدامات پلیس در راستای ایجاد امنیت در جامعه سخن به میان آورد و ادامه داد:خوشبختانه وضعیت استان کرمان بسیار در حوزه امنیت مطلوب بوده و اجرای بیش از ۲۰۰۰طرح عمرانی در سطح استان نشان دهند وجود امنیت در سطح استان است.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح‌های امنیتی در سطح استان اظهار کرد: چهار میلیون لیتر قاچاق اقلام سوختی در سال جاری توسط نیروهای انتظامی استان کشف، همچنین ۱۷ درصد قتل‌های استان در سال جاری کاهش یافته که ۹۰ درصد این قتل‌ها نیز کشف شده که همه این ارقام و سایر آمارهای دیگر نشان از اقتدار پلیس در استان و همچنین امنیت استان کرمان است

سردار بنی‌اسدی‌فر در ادامه اظهار کرد: با همت پلیس فتا شاهد افزایش کشف وقوع پرونده‌های فضای مجازی در سال جاری بودیم همچنین ۳۰ درصد از سرقت‌های که امسال به‌وقوع پیوسته جزء سرقت‌های مهم بودند که نسبت به سال گذشته این مهم ۴۲ درصد افزایش که ۶۰ درصد از این سرقت‌ها نیز کشف شده‌اند.

وی از کشف بیش از ۹۰ تن انواع مواد مخدر در سال‌جاری خبر داد و عنوان کرد: امسال تصادفات نسبت به سال قبل کاهش هشت درصدی داشته؛ باید مدنظر داشت که ۷۹ درصد تصادفات در درون شهرها و ۲۱ درصد متوفیان در داخل شهرها ضمن آنکه سه درصد کل تصادفات استان در سال جاری فوتی بودند.

وی تجمیع ۱۱۰ را یکی از اقدامات پلیس برای بهتر پاسخگویی به مسایل برشمرد وبیان کرد: افتتاح موزه دایمی پلیس در سال جاری داشته‌ایم که این موزه  در روبروی هتل پارس واقع است.

بنی‌اسدی‌فر از کسب رتبه دوم پژوهشی این فرماندهی در کل کشور خبر داد و اظهار کرد: ۲۰۰ هزار پرونده در سال جاری در کلانتری‌ها تشکیل شده است که ۴۷ درصد آنها به صلح و سازش منجر شدند؛ همچنین بیش از یک میلیون تماس به مرکز فرماندهی انتظامی استان داشته‌ایم که ۴۸۸ هزار مورد آن عملیاتی شدند.

وی با بیان این مطلب که در سال جاری ۸۵ هزار و ۵۰۰ جلد گذرنامه توسط اداره گذرنامه پلیس کرمان صادر شد، به حوادث ترافیکی استان اشاره و عنوان کرد: همواره در نیروی انتظامی معتقدیم که با فرد متخلف در رانندگی باید برخورد شود زیرا این افراد به سلامت دیگران و خودشان آسیب می‌رساند لذا افزایش برخورد با تخلفات رانندگی در سال جاری را داشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ساماندهی راهبران محله‌ای، استفاده از ظرفیت فرمانداری‌ها برای رفع مشکلات ترافیکی و نقاط پرخطر، ارتقاء دانش کارکنان پلیس، پیگیری جدی در تردد افغانی کش‌ها، ارایه خدمات مشاوره به بیش از ۴هزار پرونده، حمایت از ایده پردازان در حوزه فضای مجازی، شناسایی دستگیری کلاهبرداران اینترنتی را از دیگر اقدامات پلیس در سال جاری برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه استان کرمان در خصوص پایش تصویری جاده ها نسبت به سایر استان‌ها عقب است که در این راستا پیگیر نصب ۱۲۰ دستگاه دوربین پایش در سطح استان هستیم .

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان از اقدامات پلیس در ایام نوروز سخن به میان آورد و بیان کرد: پلیس در آمادگی کامل برای ایام نوروز به سر می برد به طوری که تنها ۲۲۰ دستگاه خودروی پلیس در ایام نوروز برای ایجاد امنیت فعال هستند.

سردار بنی‌اسدی‌فر در پایان به موضوع چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و افزود: متاسفانه رویکردها در چهارشنبه سوری تغییر کرده که باعث آسیب دیدگی و حادثه می‌شود که این مهم باعث نگرانی خانواده‌ها شده است لذا خانواده‌ها چهارشنبه آخر سال را مدیریت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.