صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / شناسایی ۲۲۵ امامزاده و بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد
شناسایی ۲۲۵ امامزاده و بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی ۲۲۵ امامزاده و بقعه متبرکه در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی 225 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان خبر داد.

امامزاده

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی پور در جمع خبرنگاران با اشاره با آمارهای قبلی در خصوص تعداد امامزادگان استان افزود: در گذشته ۳۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه استان اعلام شده بود با بررسی‌های صورت گرفته بطور دقیق ۲۲۵ امامزاده و بقعه متبرکه در سطح استان شناسایی شده که تاکنون ۲۱۹ امامزاده در سامانه به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در رابطه با آمار ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه ای که در گذشته در استان مطرح می شد، خاطرنشان کرد: برخی از آنها تکراری بودند، برخی قدمگاه بودند و برخی نیز افراد عابد بودند که امامزاده حساب شده بودند.

حجت‌الاسلام جنتی پور با بیان اینکه امامزادگان قطب فرهنگی هستند، تصریح کرد: دشمن به دنبال تخریب وجهه این قطب های فرهنگی است که باید مسئولان، رسانه ها و صدا و سیما و مردم هوشیار و آگاه باشند تا توطئه دشمنان اسلام خنثی شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که مدیرکل اوقاف استان هستم نه اجازه دادم و نه اجازه هم می دهم که امامزاده ساختگی ایجاد شود البته تاکنون موردی در این خصوص نیز نداشته ایم. طبق قانون با چنین مواردی برخورد می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بیشتر امامزادگان استان دارای زائرسرا، حمام و سرویس بهداشتی، پارکینگ و… هستند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.