صفحه اصلی / سیاسی / دولت / دستور روحانی برای تهیه شکوائیه‌ای علیه بانیان تحریم‌های آمریکا
دستور روحانی برای تهیه شکوائیه‌ای علیه بانیان تحریم‌های آمریکا

در حاشیه جلسه دولت مطرح شد

دستور روحانی برای تهیه شکوائیه‌ای علیه بانیان تحریم‌های آمریکا

رئیس‌جمهور گفت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزیر دادگستری و وزیر خارجه مسئول هستند لایحه شکوائیه‌ای علیه آنهایی که در آمریکا در تبانی و اجرای تحریم دخالت دارند تهیه کنند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال گذشته ۴ هزار مگاوات برق آبی خود را از دست دادیم. در شرایطی که برق و آب کم بود مردم در مضیقه قرار گرفتند اما تاکنون ۸ نیروگاه به مدار آمده و بیش از ۱۲۰۰ مگاوات تولید شده است.

وی افزود: ما ۱.۱ میلیارد متر مکعب آب را مهار کردیم و همین مقدار را در سال آینده مهار می‌کنیم. بیش از ۱۵۰۰ روستا را آبرسانی و ۳ هزار روستا را گازرسانی کردیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: اگر مشکلاتی در سال جاری وجود داشته است دولت اقدامات خود را انجام داده است و اینطور نیست که برخی اتهاماتی می‌زنند که دولت برای این مشکلات برنامه ریزی نمی‌کند.

روحانی تاکید کرد: دشمنان ما با همه توان آمدند تا جلوی پیشرفت کشور و زندگی عادی مردم را بگیرند. آمریکایی‌ها بدون هیچ دلیلی از تعهد خود در برجام خارج شدند و شدیدترین تحریم‌ها را علیه ما آغاز کردند و فکر می‌کنند اگر فشار را بیشتر کنند می‌توانند به ایران بازگردند.

وی اظهار کرد: هدف آنها این است که به تهران برگردند و بر مردم مسلط شوند اما این هدف امکان پذیر نیست.

رئیس جمهور گفت: بخش حقوقی دولت شامل معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزیر دادگستری و وزیر خارجه مسئول هستند لایحه شکوائیه علیه همه آنهایی که در آمریکا در تبانی و اجرای تحریم دخالت دارند به عنوان جنایت علیه بشریت تهیه کرده و این لایحه را در دادگاه صالحه در داخل کشور مطرح کنند. اگر دادگاه به نفع این لایحه حکم دهد آن را دنبال خواهیم کرد.

روحانی اظهار داشت: تحریم‌های آمریکا در واقع علیه حکومت ایران و فناوری هسته‌ای نبوده است بلکه علیه زندگی عادی ملت سلامت بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.