صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / درخواست وزارت کشور از ناجا برای برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف
درخواست وزارت کشور از ناجا برای برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف

درخواست وزارت کشور از ناجا برای برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف

سخنگوی وزارت کشور با تاکید بر اینکه برخورد با رانندگان متخلف وظیفه ذاتی پلیس راهور ناجا است، گفت: وزارت کشور از ناجا درخواست دارد که با رانندگان متخلف به‌ویژه رانندگانی که از مواد روانگردان و یا مشروبات الکلی استفاده کرده‌اند، بدون اغماض برخورد قانونی و جدی کند.

سامانی سخنگوی وزارت کشور

به گزارش کسب و کار نیوز سید سلمان سامانی با اشاره به برگزاری نخستین نشست مشترک شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور و کمیته ایمنی راههای کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان دستگاه‌های عضو در روز شنبه (۲۵ اسفند ماه) اظهارکرد: این جلسه با هدف برنامه‌ریزی و نظارت و اجرای صحیح اقدامات موثر به منظور کاهش تصادفات رانندگی و افزایش هماهنگی در ایام نوروز ۹۸ تشکیل شد که تصمیمات اتخاذ شده در این نشست در ۲۰ بند جهت اجرا به استانداران ابلاغ شد.

وی افزود: استانداران مکلف هستند جلسات ستاد راهبری کاهش تصادفات رانندگی را با حضور اعضای شورای هماهنگی ترافیک و کمیته ایمنی استان با دعوت از دادستان‌های استان‌ها به‌صورت مستمر تشکیل دهند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: طبق آمار دریافت شده از پلیس راهور ناجا میزان جان‌باختگان حوادث رانندگی در ۱۰ ماهه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود ۰.۷ درصد افزایش داشته است. لذا این مهم در ایام نوروز به علت افزایش سفرها باید از سوی مردم مورد توجه قرار بگیرد و نسبت به رعایت قوانین رانندگی حساسیت ویژه‌ای به خرج دهند.

وی ادامه داد : از پلیس راهور ناجا طبق بخشنامه اخیر وزیر کشور خواسته شده است که رانندگان پرتخلف را شناسایی کند و با هماهنگی با دادستان‌های استان‌ها نسبت به جلوگیری از تردد آن‌ها در این ایام اقدام کنند.

سامانی با بیان اینکه اکنون تعداد ۴۲۳۷ دوربین نظارتی و ۳۶۳۵ دوربین ثبت تخلف رانندگی در کشور وجود دارد که پلیس را در انجام وظیفه محوله یاری می‌کند، تصریح کرد: دستگاه‌های مسئول به‌خصوص پلیس راهور ناجا نسبت به فعال نگه داشتن تمام دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در ایام نوروز اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی با بیان اینکه استانداران، فرمانداران و شهرداران در اجرای طرح نوروزی ۹۸ برای ارائه خدمات به مردم و مسافران در محل ماموریت خود مشغول خدمت خواهند بود، اظهارکرد: استانداران پس از پایان طرح نوروزی واحدهای نمونه و کم کار در سطح استان را برای تشویق و تنبیه تعیین و نتیجه را به وزارت کشور منعکس کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.