صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اشرف غنی دستور خلع سلاح افراد مسلح غیرمسئول کابل را صادر کرد
اشرف غنی دستور خلع سلاح افراد مسلح غیرمسئول کابل را صادر کرد

اشرف غنی دستور خلع سلاح افراد مسلح غیرمسئول کابل را صادر کرد

رئیس‌جمهوری افغانستان گفت که به وزارت‌خانه‌های امنیتی دستور داده تا افراد مسلح غیرمسئول کابل را در سه ماه آینده خلع سلاح کنند.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان که به امارات رفته بود، این موضوع را در دیدار با بازرگانان افغانستان در امارات بیان کرد و افزود، با این کار تهدیدات امنیتی کابل رفع خواهد شد.

بازرگانان افغانستان همواره از وضعیت بد امنیتی کابل شکایت دارند. چند روز قبل صرافان کابل بعد از ربوده و کشته شدن «مهسا»، دختر کوچک یکی از صرافان، دست از کار کشیدند و بازار اصلی تبادل ارز کابل عملاً تعطیل شد.

رئیس اتحادیه صرافان افغانستان به بی‌بی‌سی گفته بود که در سه ماه گذشته، ۹ صراف افغانستان ربوده شده و سپس به قتل رسیده‌اند. بازرگانان افغانستان نیز وضعیتی مشابه دارند. ناامنی و ربوده شدن آنان باعث شده که شماری از آنها سرمایه‌های خود را از کابل و افغانستان خارج کنند.

رئیس جمهوری افغانستان بازرگانان افغانستان را تشویق کرده که از فرصت‌های ایجاد شده در این کشور استفاده و در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وزارت کشور افغانستان چندی قبل تمام کارت‌های حمل سلاح را لغو و از تمام دارندگان سلاح خواست که اسلحه خود را به وزارت کشور و نیروهای پلیس تحویل دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.