صفحه اصلی / اصناف / ظرفیت‌های کسب وکارهای مجازی باید درست استفاده شود
ظرفیت‌های کسب وکارهای مجازی باید درست استفاده شود

کاستی‌های قانون نظام صنفی مرتفع شود

ظرفیت‌های کسب وکارهای مجازی باید درست استفاده شود

عضو هیات رئیسه و دبیر اتاق اصناف ایران با بیان اینکه قانون نظام صنفی دارای کاستی های است، گفت: در حال حاضر این کاستی ها در قانون نظام صنفی موجب شده تا قانون کارایی لازم را در برخی از موارد مانند شرکت در انتخاب اتحادیه ها و اتاق های اصناف داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حسین طاهر محمدی افزود: قانون نظام صنفی قانون خاصی است که احکامی انحصاری برای اصناف و تشکل‌های صنفی وضع کرده و ضرورت دارد تا مواردی که باعث کاستی هایی در این قانون شده، پیگیری و اصلاح شود و یکی از این موارد مهم موضوع شرکت در انتخابات در دوره متوالی است و زمانی که رئیس اتحادیه به دوره پختگی و بلوغ لازم برای اداره امور مربوط به اتحادیه می رسد باید از عرصه انتخابات کنار برود و فرد جدیدی جایگزین شود که این قانون نیاز به اصلاح دارد.
وی همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت ها و فرصت های کسب و کارهای مجازی تصریح کرد: ظرفیت ها کسب وکارهای مجازی باید به درستی دیده شوند وکسب و کارهای مجازی را می توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته ای که با واحدهای صنفی رقابت می‌کنند و دسته ای که واحدهای صنفی را به مشتریان وصل می کنند و اتاق اصناف ایران باید سیاست های مجزایی را در این خصوص به کار گیرد. دبیر اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اینکه واحدهای صنفی در فضای حقیقی بتوانند با کسب و کارهای دسته اول رقابت کنند، باید اتاق اصناف ایران ضمن اطلاع رسانی در این مورد، بسترهایی را برای استفاده واحدهای صنفی از محیط مجازی فراهم بسازد.
طاهرمحمدی افزود: در خصوص آن دسته از کسب و کارهای مجازی که از واحدهای صنفی استفاده می کنند مثل نرم افزارهای سفارش غذا و…، باید سیاست های تشویقی لحاظ شود و با مدیریت اتاق های اصناف، واحدهای صنفی به این کسب و کارها معرفی گردند و این امر هم به افزایش درآمد واحدهای صنفی کمک می‌کند و هم در نتیجه آن افزایش درآمد و کاهش فشارها به اتحادیه ها و اتاق های اصناف.
وی تصریح کرد: متاسفانه این موضوع تا کنون مورد توجه قرار نگرفته و اقدامات اتاق ایران نیز به فعالیت های دپارتمان کسب و کارهای مجازی (که به حق جای صاحب نظران جامعه صنفی کشور در آن خالی است) محدود شده است که البته بیشتر در راستای توانمندسازی کسب و کارهای مجازی فعالیت کرده و اقدام موثری در راستای جلوگیری از فشار این کسب و کارها بر واحدهای صنفی در فضای حقیقی صورت نگرفته و توانمندسازی واحدهای صنفی در فضای حقیقی اهتمام لازم را به انجام رسانید.

همچنین مطالعه کنید:

توسعه بازار تولیدات ایران‌ساخت/اهمیت بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.