صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / لزوم تعیین تکلیف کسری ۱۰درصدی بودجه شهرداری تهران

حبیب‌زاده:

لزوم تعیین تکلیف کسری ۱۰درصدی بودجه شهرداری تهران

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در لایحه اصلاحیه بودجه ۹۷ باید درباره کسری بودجه هم صحبت می شد، گفت: طبق گفته‌های شهردار تهران، تاکنون ۹۰ درصد درآمدهای بودجه محقق شده است. از این‌رو، باید در این اصلاحیه تکلیف کسری ۱۰ درصدی مشخص می‌شد که قرار است از کجا تامین شود.

افشین حبیب زاده

به گزارش کسب و کار نیوز، افشین حبیب‌زاده صبح امروز در یکصد و سی و سومین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران، در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحیه بودجه سال ۹۷ شهرداری گفت: در لایحه ارائه شده، سه مورد وجود دارد که فاقد بودجه مصوب بوده و در اصلاحیه برای آنها درخواست بودجه شده است. از این رو در این اصلاحیه حتما باید گزارش توجیهی ارائه می‌شد که این مبالغ برای چه می‌خواهند.
 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه جدول محل کاهش اعتبارات هزینه‌های نشده را همراه جداول افزایش ارائه نکرده‌اند، تصریح کرد: در لایحه اصلاحیه بودجه ۹۷ گزارشی درباره علل افزایش وکاهش اعتبارات ردیف‌های بودجه مصوب ارائه نشده که لازم است افزایش یا کاهش به تفکیک ماهیت هزینه‌ها اعم از پرسنلی و غیرپرسنلی ارائه می‌شد که این کار هم انجام نشده است.

حبیب‌زاده ادامه داد: حدود یکسال و نیم است که در تمام گزارش‌ها اعلام می کنیم که شهرداری تهران با مازاد نیرو مواجه است. از این‌رو مصوب کردیم هر سال میزان مشخصی از آن نیرو تعدیل شوند. افزایش اعتباری که در لایحه اصلاحیه بودجه ۹۷ آمده است در مغایرت با رویه کاری ما در این مدت بوده است. بالاخره ما با مازاد نیروی انسانی روبه‌رو هستیم یا کمبود آن؟ اگر با مازاد نیرو مواجهیم پس چرا به یکباره ۱۵۰ میلیارد تومان به اعتبارات آن اضافه کرده‌ایم و اگر با کمبود نیرو مواجه هستیم باید از پرسنل شهرداری عذر خواهی کنیم به واسطه اظهارات گذشته .
وی به مساله کنترل هزینه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آیا کنترل هزینه به معنای آن است که به یکباره برای وسائط نقلیه در مناطق ۲۲ گانه، ۴۰۰ میلیارد ریال را اضافه کنیم؟ این ۴۰ میلیارد تومان در بودجه مصوب ۱۰۰ میلیارد بوده که با افزایش این ۴۰ میلیارد تومان، شاهد افزایش ۴۰ درصدی در لایحه اصلاحیه هستیم.

رییس کمیته نظارت شورای شهر تهران افزود: این اصلاحیه بودجه با تمام اصولی که در یکسال و نیم بر آن تاکید داشته‌ایم، مغایر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.