چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سفر هیئتی از کنگره آمریکا به سودان
سفر هیئتی از کنگره آمریکا به سودان

مدیر سازمان امنیت و اطلاعات سودان خبر داد

سفر هیئتی از کنگره آمریکا به سودان

مدیر سازمان امنیت و اطلاعات سودان در دیدار با هیئت کنگره آمریکا تاکید کرد، تصمیمات اخیر رئیس جمهوری سودان درباره برکناری دولت ملی و اعلام وضعیت فوق‌العاده در راستای حفظ امنیت و پایبندی به جبهه داخلی بوده است.

عمر البشیر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه مطبوعاتی پارلمان سودان آمده است، صلاح عبدالله، مدیر سازمان امنیت و اطلاعات این کشور شرحی را درباره تصمیمات اخیر عمر البشیر، رئیس جمهوری سودان به هیئت کنگره آمریکا ارائه کرده و گفت، این اقدامات برای حفظ امنیت و پایبندی به جبهه داخلی اتخاذ شده است. در این دیدار متوکل محمود، معاون رئیس کمیته قانون‌گذاری، عدالت و حقوق بشر پارلمان سودان نیز حضور داشت.

وی گفت، دولت جدیدی که هفته گذشته اعلام شده، می‌تواند مطالبات مردم را برآورده کند. اعتراضاتی که سودان شاهد آن است براساس قانون اساسی، یک حق قانونی است اما اهدافش تغییر کرده و وجهه قانونی خود را از دست داده است.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است، در این نشست همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، اهمیت روابط میان خارطوم و واشنگتن و چگونگی توسعه و حمایت آن در راستای منافع دو ملت مورد بررسی قرار گرفت.

خارطوم این روزها میزبان هیئتی از اعضای کنگره آمریکاست که دیدارهایی با مسؤولان برجسته سودان از جمله معاون اول رئیس جمهوری، وزاری خارجه و دادگستری، حزب گفت‌وگوی ملی و احزاب مخالف داشتند.

البشیر پیش از این دولت ملی را منحل و به دنبال وقوع اعتراضات گسترده در اکثر شهرهای سودان، حالت فوق‌العاده در کشور اعلام کرد.

همچنین انجمن اپوزیسیون مشاغل سودان خواستار راه‌اندازی کمپین تحریم اقتصادی کالاها و خدمات دولتی شد و سازمان امنیت و اطلاعات ملی تهدید کرد، دست کسی را که بخواهد به امنیت و ثبات کشور آسیب برساند را قطع خواهد کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.