صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / سرمربی بسکتبال شیمیدر : از ابتدای فصل برای قهرمانی در غرب آسیا برنامه داشتیم
سرمربی بسکتبال شیمیدر : از ابتدای فصل برای قهرمانی در غرب آسیا برنامه داشتیم

سرمربی بسکتبال شیمیدر : از ابتدای فصل برای قهرمانی در غرب آسیا برنامه داشتیم

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تهران گفت: برای قهرمانی در مسابقات غرب آسیا از ابتدای فصل برنامه داشتیم و می‌خواهیم بهترین نتایج را در ادامه راه کسب کنیم.

محمدرضا اسلامی

محمدرضا اسلامی در گفت و گو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم شیمیدر ایران در رقابت‌های بسکتبال جام باشگاه‌های غرب آسیا توضیح داد: طبق روال هر سال این مسابقات برای ما از اهمیت زیادی برخوردار بود و در این دوره هم عراق پس از چندین سال میزبانی را بر عهده داشت. با توجه به این موضوع شرایط سختی در بازی‌ها حاکم بود و حضور هواداران و جو سالن فشار زیادی به تیم‌ها می‌آورد.

او افزود: مقابل تیم کشور میزبان (نفت بغداد) کار بسیار سختی داشتیم چون جو سالن خیلی سنگین بود و چند بازیکن خارجی هم داشتند که سطح آن‌ها را بالا برده بود. با این حال بازیکنانم مزد سخت کوشی و زحمات خود را گرفتند. در یک بازی سخت به پیروزی رسیدیم تا مقتدرانه و با شایستگی عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم. ما رکورد بازی‌ها را زده و در یک بازی ۱۲۳ امتیاز کسب کردیم که یک عملکرد فوق‌العاده است. چندین بازیکن ما میان بهترین‌های این رقابت‌ها بودند. بازیکن ما در یک بازی ۴۴ امتیاز کسب کرد و این نتایج فوق‌العاده است. در پایان هم که محمد جمشیدی به عنوان امتیاز آورترین بازیکن رقابت‌ها انتخاب شد. برای این موفقیت خیلی تلاش کردیم و الان خوشحال هستم.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر در خصوص بازی برابر تیم پتروشیمی دیگر نماینده ایران نیز گفت: این بازی هم برای ما سخت بود چون پتروشیمی یک بازیکن خارجی جدید را به تیم خود اضافه کرده است که کار را سخت‌تر می‌کرد. با این حال ما از زمان تشکیل دوباره تیم شیمیدر با یکدیگر عهد بسته‌ایم تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنیم. خوشبختانه با همراهی خوب مجموعه خصوصاً هیأت مدیره و مدیر عامل باشگاه هم تا کنون عملکرد رضایت بخشی داشته‌ایم.

او با بیان اینکه برای موفقیت باید همه اعضای یک مجموعه همدل باشند، اظهار کرد: خوشبختانه در مجموعه شیمیدر از رأس تا انتها همه با هم همدل هستند و برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند. در این وضعیت سخت اقتصادی هیأت مدیره باشگاه در ابتدای فصل ۵۰ درصد قراردادها را به بازیکنان دادند و در نیم فصل هم مبلغ دیگری پرداخت شد تا حواشی و نگرانی برای بازیکنان وجود نداشته باشد. همه این کارها از سوی هیأت رئیسه برای کاهش حواشی بود، ضمن اینکه ما مجموعه‌ای از بازیکنان خوب را جذب کردیم که به همه آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. جوان‌ترها با انگیزه بازی می‌کنند و با تجربه‌های ما نیز این جوانان را زیر بال و پر خود گرفته‌اند. البته هدف اصلی ما انجام کار برای رسیدن به بهترین نتیجه نیست، هدف ما انجام کار با بهترین روش‌ها است چون در این شرایط می‌توان به هدف‌های بزرگ‌تر رسید.

اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا هدف شیمیدر از ابتدا قهرمانی در مسابقات غرب آسیا بود؟ توضیح داد: صد در صد همینطور است. ما از ابتدای فصل برای رسیدن به این مقام تلاش کرده‌ایم و حالا هدف بعدی قهرمانی در لیگ است. نسبت به تیم پتروشیمی نفرات کم تجربه‌تری داریم اما تیم ما هماهنگ و همگون است. حتی زمانی که بازیکنان ما در تیم ملی حضور داشتند با ۵ تا ۶ بازیکن خودمان سخت تمرین می‌کردیم تا آماده باشیم. تمرینات سختی را داشته‌ایم و خوشحالم که قبل از اتمام سال توانستیم عیدی را با این مقام قهرمانی به هیأت مدیره باشگاه تقدیم کنیم تا نتیجه زحمات خود تا به اینجا را ببینند. حالا هدف بعد لیگ و موفقیت در آسیا است.

او در مورد باخت شیمیدر برابر گرگان و از دست دادن صدر جدول لیگ نیز گفت: به هیچ عنوان نمی‌خواهیم برد گرگانی‌های عزیز را زیر سوال برده یا ساده جلوه دهیم، تلاش زیادی کرده و برای برد به میدان آمده بودند. اما بازیکنان ما در اردوهای تیم ملی بودند و فقط با یک جلسه تمرین به گرگان رفتیم که به همین دلیل هماهنگی لازم را نداشتیم. البته من این مشکل را از خودم می‌دانم که در هماهنگ کردن بازیکنانم موفق نبودم، هر چند که زمان خیلی کم بود. ضمن اینکه به نظرم بازیکنانم به دلیل برد قاطعانه در دور رفت اندکی غافل گیر شدند و فکر می‌کردند به راحتی پیروز خواهیم شد اما، زمانی که به خودمان آمدیم کار از کار گذشته بود و باختیم.

سرمربی تیم بسکتبال شیمیدر تهران در مورد اولین بازی پلی‌آف این تیم برابر پگاه نیز گفت: خوشبختانه بازی ما در تهران افتاده و البته پگاه هم تیم خوبی است. ما به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم و به واسطه همین احترام با همه توان مقابل تیم پگاه به میدان می‌رویم تا به برتری برسیم. ما بازی به بازی پیش می‌رویم و به همین دلیل از بازیکنانم خواسته‌ام تا قهرمانی در غرب آسیا را فراموش کرده و به لیگ فکر کنند. هدف ما موفقیت در لیگ است و امیدوارم به این مهم برسیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با این شرایط شیمیدر می‌توان این تیم را قهرمان لیگ دانست؟ توضیح داد: به هیچ عنوان نمی‌توان این موضوع را مطرح کرد چون قهرمانی کار سخت و زمان بری است. با این حال ما سخت تلاش می‌کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

محمدرضا اسلامی در پایان این گفت و گو از همه عوامل و مدیران باشگاه شیمیدر به دلیل فراهم کردن شرایط مناسب برای این تیم تشکر کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.