صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / برگزاری رای گیری در تایلند یک هفته زودتر از زمان اصلی انتخابات
برگزاری رای گیری در تایلند یک هفته زودتر از زمان اصلی انتخابات

برگزاری رای گیری در تایلند یک هفته زودتر از زمان اصلی انتخابات

صدها هزار تن از مردم تایلند امروز (یکشنبه) به مدارس، پارکینگ‌ها و معابد در سراسر این کشور رفته‌اند و برای انداختن برگه‌های رأی یک هفته پیش از نخستین انتخابات تایلند در هشت سال گذشته، بسیار مشتاق هستند.

انتخابات تایلند

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رأی گیری پیش از برگزاری انتخابات اصلی یک اقدام تشویقی است اما شور و هیجان امروز مردم تایلند فراتر از انتظار بوده است چون تعداد زیادی از رأی دهندگان به حوزه‌های رأی گیری رفته‌اند تا آرای خود را به صندوق بیندازند.

انتظار می‌رود بیش از ۲.۴ میلیون نفر در تایلند پیش از برگزاری انتخابات رسمی در تاریخ ۲۴ مارس سال جاری میلادی رأی بدهند.

از زمان کودتای ۲۰۱۴ علیه یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند، دولت خونتا مکرراً برگزاری انتخابات دموکراتیک را تعلیق کرده است.

در منطقه دوسیت که محل اصلی ساختمان‌های نظامی و دولتی است، رأی دهندگان در حیاط مدرسه و پیش از باز شدن حوزه رأی گیری تجمع کرده بودند.

بیش از ۵۱ میلیون تن از مردم تایلند واجد شرایط رأی دادن در ۲۴ مارس هستند که بر اساس قانون اساسی جدید تدوین شده توسط ارتش این کشور صورت می‌گیرد.

تحلیلگران می‌گویند که این سیستم جدید انتخاباتی به نفع حزب متحد ارتش به رهبری خونتا “پرایوت چان اوچا” است که پس از تشکیل دولت نامزد برای سمت نخست وزیری غیرنظامی کاندید شده است.

اما رأی دهندگان تایلندی همچنان به تغییر امیدوارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.