صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بدری: دولت چه موقع روزه سکوت خود را خواهد شکست؟

بدری: دولت چه موقع روزه سکوت خود را خواهد شکست؟

سخنگوی کمیسیون عمران خطاب به رئیس جمهور، گفت: مدیران دولت شما در اردبیل اخیراً آماری ۲۰ هزار نفری برای اشتغال ایجاد شده در این استان ارائه داده‌اند. آمارسازی برای مردم رفاه که نمی‌آورد هیچ، اعتماد و سرمایه اجتماعی را هم تهدید می‌کند. از تخریب اعتماد عمومی در استان اردبیل جلوگیری کنید.

صدیف بدری

به گزارش کسب و کار نیوز، صدیف بدری در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) گفت: سیر صعودی قیمت کالاها از اوایل سال جاری شروع شد. از دولت انتظار می‌رفت با نزدیکتر شدن به پایان سال با تدابیر خود آرامش و تعادل را به بازار برگرداند اما متأسفانه شاهد تندتر شدن شیب افزایش قیمت‌ها شدیم. حال امروز بازار بی در و پیکرتر از هر زمانی است و اقشار مختلف مردم برای تهیه اقلام خود به قیمت متعارف با مشکلات گسترده‌ای روبرو هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: کاری کردید که مردم مشکل مسکن و بیکاری خود را فراموش کرده و در تأمین مایحتاج ضروری خانواده‌هایشان مانده‌اند. امروز دغدغه مردم ما تأمین گوشت، مرغ، قند و شکر مورد نیازشان شده است. چرا بازار را به حال خود رها کرده‌ایم؟ اصلاً آیا دولت برای رفع این مشکلات برنامه‌ای دارد؟ مگر حال و روز مردم را در این بازار نمی‌بینید؟

بدری در ادامه انتقاد از وضعیت اقتصادی تاکید کرد: با ۱۴ میلیارد دلاری که برای تأمین کالاهای اساسی مردم قرار گرفت، چه کرده‌اید؟ این رقم صرف چه کالاهایی شده است؟ چرا در شرایطی که بازار در آتش تورم چند درصدی می‌سوزد عده‌ای منافع شخصی خود را دنبال کرده و به ثروت اندوزی مشغول هستند؟ دولت چه موقع روزه سکوت خود را خواهد شکست؟

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مورد صف‌های عریض و طویل مردم گفت: شاید صفوف ایجاد شده برای کالاهایی متفاوت از جمله گوشت، مرغ، قند یا شکر صورت گرفته باشد ولی نتیجه همه آنها یکی است. این صفوف تابلوی دلخراش و آزار دهنده تحقیر و عزت نفس مردم است. چرا کرامت انسانی مردم را به بازی گرفته‌اید؟ با شأن مردم چه کرده‌اید؟ تدبیر دولت کجای این صحنه اسفناک قرار دارد؟ چرا دولت برای سوء مدیریت‌ها و ناتوانی‌شان از آبروی مردم هزینه می‌کند؟ این بازی تحقیرآمیز را پایان دهید.

بدری با اشاره به درگیر شدن طبقات متوسط و بالای جامعه با چالش‌های اقتصادی تصریح کرد: تورم نجومی موجود در بازار در مورد این طبقات را نیز در نوردیده است. چه برسد به کارگران که قبل از این با بسیاری از مشکلات دست و پنجه نرم می‌کردند. نگذارید کارگران زحمت کش شرمنده خانواده‌هایشان شوند. دلیل این همه تأخیر در پرداخت دستمزد کارگران چیست؟ کارگران جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند با این حال همیشه از نظر مالی بیشترین آسیب را دیده‌اند. بر اساس قوانین بالادستی حقوق این قشر باید بر اساس افزایش تورم باشد. متأسفانه در سال‌های گذشته این قانون از سوی دولت و کارفرمایان انجام نشده است و کارگران به وضعیت فعلی رسیده‌اند. امیدوارم دولت در این خصوص نقش خود را ایفا کند.

نماینده مردم اردبیل در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: شما قبل از رسیدن به ریاست قوه مجریه گفتید که آمارسازی‌ها برای مردم رفاه نمی‌آورد. مدیران دولت شما در استان اردبیل اخیراً آماری بلند بالا و ۲۰ هزارنفری برای اشتغال ایجاد شده در این استان ارائه داده‌اند. اما این آمار در سطح استان احساس نمی‌شود. طبق فرمایش خود شما باید بگویم که آمارسازی برای مردم رفاه که نمی‌آورد هیچ، اعتماد و سرمایه اجتماعی را هم تهدید می‌کند. از تخریب اعتماد عمومی در استان اردبیل جلوگیری کنید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.