صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ادعای یک گزارش درباره محرمانه رئیس شاباک با رهبرانی از حماس
ادعای یک گزارش درباره محرمانه رئیس شاباک با رهبرانی از حماس

ادعای یک گزارش درباره محرمانه رئیس شاباک با رهبرانی از حماس

یک گزارش مدعی شده است، قاهره هفته گذشته شاهد دیدار محرمانه رئیس شاباک با رهبرانی از جنبش حماس بوده است.

نداف ارگمان و ابومرزوق و عباس کامل

به گزارش کسب و کار نیوز، در گزارش روزنامه ایندیپندنت عربی آمده است، عباس کامل، رئیس اطلاعات مصر به نداف ارگمان، رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) پیشنهاد کرده بود مستقیما با رهبران جنبش حماس دیدار کرده شروط آنها برای برقراری آرامشی طولانی را بشنود.

طبق این گزارش، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از کسب اطلاعاتی از نتایج گفت‌وگوها و توافقات میان دو طرف، با نشست رئیس شاباک با رهبران حماس موافقت کرد.

در ادامه گزارش یاد شده آمده است، ارگمان در این دیدار بر مساله قرارداد تبادل اسرا با اجساد سربازان اسرائیلی مفقودی در غزه، توقف راهپیمایی‌های بازگشت و تنش‌های شبانه و نیز تضمین برقراری آرامش در مرزهای شرقی نوار غزه تاکید کرد.

این مسؤول اسرائیلی در مقابل به کاهش محاصره نوار غزه، تعامل مستقیم با حماس در دو گذرگاه بیت حانون و کرم ابوسالم، بازگشایی منطقه صنعتی کارنی در شرق نوار غزه و نیز هماهنگی‌ها برای بازگشایی منظم گذرگاه رفح متعهد شد.

در گزارش مذکور به فضای مثبتی که بر این دیدار حاکم بود، اشاره شده و ادعا شده است، برخی از رهبران حماس که در این نشست حضور داشتند به زبان عبری که آن را در طول دوره بازداشت‌شان در زندان‌های اسرائیل فراگرفته بودند، صحبت کردند و موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس یکی از حاضران بود.

دفتر نتانیاهو و حماس از واکنش نسبت به این دیدار خودداری کردند، دفتر نتانیاهو هرگونه اطلاع از جزئیات این دیدار را تکذیب کرد. حماس نیز از هرگونه اظهارنظر در این مورد خودداری و تنها اعلام کرد: تمامی توافقات با طرف اسرائیلی با میانجیگری مصر انجام شده و هیچ‌گونه گفت‌وگوی مستقیمی با رهبران اسرائیل انجام نشده است و مصر تلاش بسیاری برای دستیابی به توافقی میان دو طرف انجام داده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.