صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / حقوق شهدای محیط بان منابع طبیعی پرداخت می‌شود
حقوق شهدای محیط بان منابع طبیعی پرداخت می‌شود

جانشین فرمانده حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

حقوق شهدای محیط بان منابع طبیعی پرداخت می‌شود

جانشین فرمانده حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: پیگیر به تصویب رساندن لایحه‌ای که در مجلس طرح موضوع شده هستیم که بنابر آن شهیدان حادثه آتش سوزی مریوان و سایر کسانی که در راه حفاظت از محیط زیست دچار حادثه می‌شوند همانند پرسنل منابع طبیعی در نظر گرفته و حقوق خانواده‌هایشان محقق شود.

image.png

محمدرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به موضوع قاچاق چوب که مدتی است افزایش یافته است، اظهار کرد: قاچاق چوبی که در رسانه‌ها اعلام می‌شود بیشتر شامل مقطوعات باغی و ۱۰ درصد آن نیز به بیدزارها مربوط می‌شود.

وی افزود: مقطوعات باغی در حوزه کاری منابع طبیعی نیست اما با راه اندازی مونیتورینگ و سامانه گشتGPS و GIS در کشور قاچاق محصولات چوبی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

جانشین فرمانده حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی با تکیه بر گزارش‌های مردمی در حال فعالیت است، تصریح کرد: از طریق سامانه‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است و از دوستداران طبیعت خواهشمندیم هرگونه دخل و تصرف در عرصه‌های طبیعی را از طریق این سامانه‌ها به ما اطلاع دهند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای تأمین تجهیزات اطفای حریق و گشت‌های یگان حفاظت عنوان کرد: امکانات مورد نیاز برای حراست منابع طبیعی کشور در سال آینده از اعتبارات استانی و ملی با اولویت استان کردستان و سایر استان‌های جنگلی کشور خریداری می‌شود.

حیدری در پایان با آرزوی شادی روح چهار شهید حادثه آتش سوزی شهریور ماه جنگل‌های مریوان یادآور شد: پیگیر به تصویب رساندن لایحه‌ای در مجلس با موضوع پرداخت حقوق شهیدان راه پاسداشت منابع طبیعی که شامل شهیدان حادثه آتش سوزی اخیر مریوان نیز می‌شود، هستیم که بر اساس آن حقوق این کشته شدگان همانند پرسنل منابع طبیعی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.