صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / رسانه ها نقش موثری در ارتقای احساس امنیت در استان دارند
رسانه ها نقش موثری در ارتقای احساس امنیت در استان دارند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت

رسانه ها نقش موثری در ارتقای احساس امنیت در استان دارند

زاهدان- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: رسانه ها با توجه به تاثیر گذاری بر روی افکار عمومی نقش موثری در بهبود و ارتقای احساس امنیت در این استان دارند.

به گزارش خبرنگار کسب و کار نیوز، سردار محمد قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: متاسفانه انعکاس اخبار منفی از سیستان و بلوچستان سبب شده تا افکار عمومی نسبت به این استان تصور خوبی نداشته باشند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان با انعکاس ظرفیت ها و واقعیت های این استان نقش مهمی در ارتقای احساس امنیت در نزد افکار عمومی دارند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: انتشار اخبار منفی از استان نقش تاثیر گذاری در جهت دهی افکار عمومی نسبت به این منطقه دارد.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه بر اساس رسالتی که بر عهده دارند واقعیات سیستان و بلوچستان را منعکس کنند.
سردار قنبری تصریح کرد: نیروی انتظامی در مناسبت های مختلف به خوبی توانست تمام برنامه های اجرا شده در این استان را با کمال آرامش و در امنیت کامل برگزار کند.
وی بیان کرد: همایش های مختلفی امسال در سیستان و بلوچستان برگزار شد که نیروی انتظامی توانست امنیت کامل این همایش ها را تامین کند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار منتشر شده بیش از سه میلیون نفر در ایام نوروز ورودی و خروجی به این استان داشتیم که همگی این افراد قدردان امنیت منطقه بودند.
وی بیان کرد: پلیس با همکاری با سایر دستگاههای دست اندر کار در تلاش است تا امسال نیز با تمام توان به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه دهد.
سردار قنبری با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان گفت: کشف ۱۰ هزار سرقت، کاهش پنج درصدی سرقت های مسلحانه، سرقت به عنف ۱۴ درصد کاهش، سرقت مغازه ۱۱ درصد کاهش، سرقت موتورسیکلت ۲ درصد کاهش، کشف سرقت اتومبیل ۳۳درصد افزایش، وقوع آدم ربایی چهار درصد کاهش، وقوع قتل ۱۰ درصد کاهش، کشف جرائم رایانه ای ۸۶ درصد افزایش و کشف مواد مخدر ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۶۴ خرده فروش مواد مخدر در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که نسبت به پارسال ۲۲ درصد افزایش یافته است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۵۰۳ لیتر سوخت قاچاق امسال در این استان کشف شده که نسبت به پارسال ۶۱ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ۶ هزار پرونده در رابطه با قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.
سردار قنبری با بیان اینکه ۱۲۷ باند قاچاق در سیستان و بلوچستان منهدم شدند افزود: ۱۳۲ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۷۸۹ هزار ریال ارزش کالاهای کشف شده در این استان بوده است.
وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه رانندگی گفت: امسال شاهد افزایش ۱۹ درصدی تلفات جاده ای در مسیرهای ارتباطی این استان بودیم.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی این استان در بخش عملیات رتبه نخست، بخش کشفیات رتبه سوم، پیشگیری رتبه نخست، پلیس فتا رتبه نخست، حفاظت رتبه نخست و در بخش راهنمایی و رانندگی رتبه نخست کشوری را کسب کرد.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی تا رسیدن به نقطه ایده آل و مدنظر رهبر معظم انقلاب فاصله دارد.
سردار قنبری با اشاره به اقدامات پلیس در چهارشنبه آخر سال گفت: نیروی انتظامی با شادی مردم و جوانان مشکلی ندارد اما آرامش مردم خط قرمز پلیس است.
وی ادامه داد: نیروی انتظامی با مخلان نظم و آرامش در چهارشنبه سوری به شدت برخورد می کند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: نیروی انتظامی در چهارشنبه آخر سال برای برقراری نظم و آرامش در آماده باش کامل قرار دارد.
وی با بیان اینکه پارکبانان شهرداری هیچ ارتباطی با نیروی انتظامی ندارند افزود: پارکبانان اجازه جریمه کردن وسایط نقلیه را ندارند و در صورت ارائه گزارش با آنان برخورد خواهد شد.
سردار قنبری اظهار داشت: پارکبانان تنها باید جلوی پارک خوردو در اماکن ممنوع را بگیرند و حق برخورد دیگری را ندارند

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.