صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / بازنگری و اصلاح برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی مستعدان برتر و مخترعین
بازنگری و اصلاح برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی مستعدان برتر و مخترعین

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان خبر داد

بازنگری و اصلاح برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان برای شناسایی مستعدان برتر و مخترعین

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که توسعه همکاری و تعامل بنیادهای نخبگان استانی با نهادها و دستگاه‌های درون‌استانی زمینه‌ساز اجرای بهتر برنامه‌های نخبگانی است، از اقدام برای بازنگری و اصلاح برنامه‌های گذشته بنیاد در شناسایی مستعدان برتر و توانمندسازی مخترعین خبر داد.

بنیاد ملی نخبگان

به گزارش کسب و کار نیوز، حسن سالاریه در سی‌ویکمین نشست سراسری روسای بنیادهای نخبگان استانی که به میزبانی پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود، افزود: بخش زیادی از برنامه‌های معاونت آینده‌سازان در ادامه فعالیت‌های معاونت برنامه‌ریزی و نظارت است.

وی افزود: علاوه بر برنامه‌های قبل، معاونت آینده‌سازان بخش فرهنگی برنامه‌های مربوط به دانشجویان مستعد برتر را نیز بر عهده دارد.

سالاریه ادامه داد: طرح حمایت از هسته‌های نخبگانی (شهید احمدی‌روشن)، حمایت و توانمندسازی دانشجویان مستعد، اردوهای جهادی، نظام‌وظیفه‌تخصصی و همچنین حمایت از دانش‌آموختگان برتر برای تسهیلات پسادکتری چمران، اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح حمایت از جذب دانش‌آموختگان برتر در دانشگاه‌ها (جایزه مرحوم کاظمی‌آشتیانی) از مهمترین محورهای فعالیت این معاونت است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اصلاح برخی از شیوه‌نامه‌های موجود، اظهار کرد: در جایزه شهید چمران نیز همچنان حمایت‌ها وجود دارد؛ چه زمانی که طرح‌ها و ایده‌ها متقاضی صنعتی داشته باشند و چه زمانی که طرح جزو اولویت‌های پژوهشی دانشگاه باشد.

سالاریه تصرح کرد: طرح شهید احمدی‌روشن به عنوان یکی از طرح‌های عملیاتی و مهم بنیاد ملی نخبگان در سه استان در حال انجام است و امید است در آینده به همه استان‌های کشور گسترش یابد تا ضمن آموزش و توانمندسازی مستعدان، نیازهای موجود در جوامع بومی احصاء، معرفی و با استفاده از توان مستعدان برتر حل شود.

وی با اشاره به تسهیلات اعطایی در حوزه نظام‌وظیفه به مستعدان‌برتر، اظهار کرد: این تسهیلات به فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اعطا می‌شود، البته در چارچوب خاصی که در آیین‌نامه‌ها ذکر شده است.

معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: در شناسایی مستعدان برتر و همچنین شناسایی و توانمندسازی مخترعین برنامه‌های گذشته بنیاد در حال بازنگری و اصلاح است.

سالاریه در پایان خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی در سال آینده با ابتکار و خلاقیت بیشتری انجام می‌شود. البته رسیدن به این هدف نیازمند توسعه همکاری و تعامل بنیادهای نخبگان استانی با نهادها و دستگاه‌ها دیگر است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.