صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / کشتار مسلمانان نیوزیلند نمونه‌ای از تروریسم برگرفته از نظام سلطه است
کشتار مسلمانان نیوزیلند نمونه‌ای از تروریسم برگرفته از نظام سلطه است

بیانیه مجمع جهانی صلح اسلامی

کشتار مسلمانان نیوزیلند نمونه‌ای از تروریسم برگرفته از نظام سلطه است

مجمع جهانی صلح اسلامی با صدور بیانیه‌ای کشتار مسلمانان در نیوزیلند را محکوم کرد و آن را نمونه‌ای از تروریسم برگرفته از نظام سلطه دانست.

مجمع جهانی صلح اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز در این بیانیه آمده است: امروز شاهد هستیم که دشمنان صلح، عدالت و حفظ کرامت انسان در اقصی نقاط جهان، همچنان از تروریسم به عنوان شیوه و مجرائی برای تعقیب اهداف خود و تقابل با حقوق بشر و جامعه بین المللی بهره می‌گیرند.

اقدام تروریستی علیه گروهی از مسلمانان که مشغول انجام مناسک دینی و مذهبی خود در مسجد بودند و به شهادت تعداد زیادی مرد، زن و کودک بی گناه و مجروح شدن تعدادی دیگر از مسلمانان انجامید، نمونه‌ای از تروریسم برگرفته از نظام سلطه و حامیان آنها است. همان نظامی که با پاشیدن بذر نفاق میان ملت‌ها و تشکیل گروه‌های تروریستی در عناوین و قالب‌های مختلف، عدالت و آرامش ملت‌ها را نشانه رفته و به صورت مکرر از آنها جهت تأمین منافع خود بهره گرفته است.

مجمع جهانی صلح اسلامی که با گفتمان صلح عادلانه به دنبال گفتمان سازی برای ایجاد صلح، امنیت و حفظ کرامت انسانی در جهان است، این اقدام ضد انسانی که قلب تمام مسلمانان، آزادی خواهان و بشردوستان جهان را به شدت متأثر و متألم ساخت، به شدت محکوم کرده و از دولت نیوزیلند، سازمان‌های و دستگاه‌های حقوقی و بین المللی می‌خواهد که ضمن محکوم کردن اینگونه اقدامات، بر شناسایی عاملان و حامیان احتمالی آنان و مجازات آنها همت گمارند.
به نظر مجمع جهانی صلح اسلامی این جنایت نشان داد که تروریسم همچنان مهمترین معضل جهان معاصر محسوب می‌شود که فضا و قلمرو خاصی نمی‌شناسد و از این رو وظیفه نخبگان، اندیشمندان و فعالین حوزۀ حقوق بشر و سازمان‌های مردم نهاد مدافع حقوق بشر، بسیار سنگین، مهم و تأثیرگذار است. حال که نظام سلطه و استکبار جهانی با اقدامات و بهره گیری از نظام رسانه‌ای خود به اسلام هراسی و ترویج خشونت علیه اقوام و ادیان و مذاهب مشغول است و در پوشش خبری و رسانه‌ای با اینگونه حوادث به صورت گزینشی نیز برخورد می‌کنند، ضروری است که نخبگان، اندیشمندان و سازمان‌های مردم نهاد با اقدامات، مکتوبات و فعالیت‌های مختلف علمی، حقوقی و رسانه‌ای به روشنگری در این زمینه و ضرورت اهمیت صلح، امنیت و عدالت در جهان بپردازند.
این مجمع معتقد است، تروریسم زاییده سلطه گری، بی عدالتی و قدرت طلبی بازیگران نامشروع و قدرت‌هائی است که منافع خود را در مسیر ناآرامی و بی ثبات کردن جوامع و روابط بین المللی جستجو می‌کنند. بنابراین ضمن تسلیت به بازماندگان شهدا و تمام مسلمانان جهان و درخواست از مجامع بین المللی و به ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای شناسایی، محاکمه و رسیدگی به جنایتکاران این حادثۀ تروریستی و حامیان آنها؛ از تمام مسلمانان جهان می‌خواهد که با وحدت، همبستگی و انسجام خود، توطئه‌های نظام سلطه و تروریست‌های تحت حمایت آنها را نقش بر آب کنند.
مجمع جهانی صلح اسلامی
۲۵ اسفندماه ۱۳۹۷

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.