صفحه اصلی / اسلایدر / بهشت مهاجرتی برای استارت آپ ها
بهشت مهاجرتی برای استارت آپ ها

کشورها تلاش می کنند تا با ارائه ویزاهایی جذاب زمینه را برای مهاجرت فعالان حوزه استارت آپ ها فراهم کنند

بهشت مهاجرتی برای استارت آپ ها

دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور جوان این کشور با راه اندازی برنامه ای ویژه به دنبال جذب جوانان کارآفرین و افرادی خلاق است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق بازرگانی تهران، اشتغال آینده را نه کارخانه های بزرگ صنعتی خودروسازی، فولاد و… که استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان و تکنولوژی محور رقم خواهند زد، موضوعی که از همین حالا نشانه های پر رنگ آن را با شکل گیری شرکت هایی همچون آمازون، گوگل، فیس بوک و… می توان دید. در این بین برای تعدادی از کشورها برای اینکه حرفی برای آینده داشته باشند، از همین حالا به فکر برنامه ریزی برای توسعه افتاده اند و یکی از گام های موثر در این زمینه جذب ایده های جدید و جذاب برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان و استارت آپی هست. در فهرست زیر با ۵ کشوری که در ماه های گذشته در این زمینه فعال شده اند و به افرادی که ایده های مبتکرانه برای راه اندازی استارت آپ داشته باشند، ویزای اقامت می دهند و حمایت های مالی می کنند، بیشتر آشنا شوید:

فرانسه

کشور فرانسه که با نرخ بیکاری بالا و مشکلات اقتصادی بسیاری درگیر است و در ماه های گذشته شاهد اعتصابات بسیار کارگری بوده، تلاش می کند تا با جذب کارآفرینان خلاق و راه اندازی شرکت های استارت آپی جدید چالش های اقتصادی اش را برطرف کند. دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور جوان این کشور با راه اندازی برنامه ای ویژه به دنبال جذب جوانان کارآفرین و افرادی خلاق است. این برنامه مهاجرتی برای کمک به بنیانگذاران استارتاپ ها، کارمندان و سرمایه گذاران برای زندگی و کار در فرانسه به مدت ۴ سال با امکان تمدید، طراحی شده است. متقاضیان می توانند برای اعضای خانواده خود نیز تقاضای ویزای فرانسه داشته باشند. همسران بنیانگذاران استارتاپ نیز می توانند مجوز اقامت و کار در فرانسه دریافت کنند. برای کارآفرینانی که می خواهند یک کسب و کار را در پاریس آغاز کنند، یک برنامه شتاب دهی ۶ ماهه برای شرکت های تازه تاسیس در نظر گرفته شده است. ویزای این برنامه تا ۶ ماه بیشتر هم قابل تمدید است. بنیانگذارانی که موفق به دریافت این ویزا شوند مبلغی معادل ۱۲۵۰۰ تا ۲۵۰۰۰ یورو به به عنوان هدیه دریافت خواهند کرد. فضای دفتری رایگان از دیگر مزایای این برنامه مهاجرتی در کشور فرانسه است. هر سال ۵۰ استارتاپ از طریق این برنامه برای کار با انکوباتورها در فرانسه انتخاب می شوند.

کانادا

برنامه مهاجرت استارتاپی کانادا یکی از فرصت های مناسب مهاجرتی است که می تواند تا ۵ نفر بنیانگذار در یک تیم را پوشش دهد. این ویزا به اقامت دائم در کانادا منجر خواهد شد. دولت کانادا هر سال ۲۷۵۰ ویزای استارتاپی صادر می کند. از این ویزا تا ۵ نفر که مالک یک کسب و کار باشند می توانند استفاده کنند ولی هر یک باید حداقل مالک ۱۰% سهام دارای رای باشند و سهام تجمیع شده آن ها باید بیشتر از ۵۰% سهام دارای رای شرکت باشد.

شیلی

کشور شیلی یکی از سریع ترین برنامه های پذیرش را دارد که در عرض ۱۵ روز بعد از ثبت درخواست، برای متقاضیان پذیرش شده ویزای کار ۱۲ ماهه صادر می کند. یکی از روش های دریافت ویزا ورود از طریق Start-Up Chile است که پیشتاز برنامه های شتاب دهی در آمریکای جنوبی قلمداد می شود. این شتاب دهنده پشتیبانی، منابع مالی بلاعوض و فضای کار برای استارتاپ ها فراهم می کند. تا به امروز بیش از ۱۳۰۰ استارتاپ این دوره شتاب دهی را طی کرده اند.

دانمارک

دانمارک در مدت ۶ هفته استارتاپ شما را ارزیابی و نتیجه را به شما اعلام می کند. در صورت پذیرفته شدن در این برنامه مهاجرتی http://www.startupdenmark.info که یک نهاد وابسته به دولت دانمارک است، با ارائه اقامت و ویزای کار دو ساله (قابل تمدید تا سه سال) از شما حمایت خواهد کرد. بدین ترتیب بنیانگذاران استارتاپ تحت حمایت های دولتی کشور دانمارک قرار می گیرند و همراه با خانواده خود به امکانات عالی گسترده در زمینه های رفاهی سلامت و آموزش دسترسی پیدا خواهند کرد. در سال ۲۰۱۵ مجله فوربس، دانمارک را به عنوان بهترین کشور دنیا برای کسب و کار معرفی کرد. در سال ۲۰۱۶ این کشور به عنوان شادترین کشور دنیا معرفی شد. همچنین بد نیست بدانید دولت دانمارک هر سال ۵۰ ویزای استارتاپی ارائه می کند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.