صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با مخلان آسایش مردم در چهارشنبه آخرسال
برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با مخلان آسایش مردم در چهارشنبه آخرسال

کشف 4000عدد مواد محترقه در خراسان شمالی

برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با مخلان آسایش مردم در چهارشنبه آخرسال

فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: نیروی انتظامی با افرادی که در چهارشنبه آخر سال آرامش مردم را سلب می‌کنند قاطعانه برخورد می‌کند.

مواد محترقه

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که چهار هزار عدد مواد محترقه خطرساز در استان کشف شده است، ادامه داد: مراکز فروش مواد محترقه بعد از گزارش پلمب خواهد شد و به احتمال زیاد تا پایان تعطیلات پلمب خواهد بود.

وی با تاکید بر این‌که مخالف شادی مردم نیستیم، اضافه کرد: نباید هنجارشکنی انجام شود تا آسایش مردم به خطر بیفتد از همین جهت حتی خودروهایی که هنجارشکنی داشته باشند توقیف خواهد شد.

مظاهری با بیان این‌که مانند هرسال مکان‌های تفریحی عمومی مانند باباامان و بش قارداش در آخرین چهارشنبه سال تعطیل است، تصریح کرد: به دلیل مسائل امنیتی و امداد رسانی مناسب به این مناطق در این شب این دو مکان تعطیل هستند.

به گفته وی بیکاری، از مهم‌ترین علت‌های افزایش سرقت در استان است که به علت وجود شرایط بد اقتصادی در سال ۹۷ موجب شده است که ۳۷ درصد سرقت‌ها نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته باشد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان این‌که ۸۱ درصد دستگیرشدگان فاقد شغل هستند، اضافه کرد: بیشترین سرقت‌ها مربوط به خرده سرقت‌ها و سرقت منازل بوده است که نشان از مشکلات اقتصادی در بین مردم دارد.

به گفته وی، تشکیل پرونده در حوزه جرایم ۹ درصد افزایش داشته است که در سال جاری ۷۱ هزار و ۹۲۰ پرونده جرم تشکیل شده است.

وی در رابطه با دیگر جرایم مانند قتل، نزاع و کیف قاپی، عنوان کرد: ۳۲ درصد کاهش قتل، ۱۱ درصد کاهش نزاع و درگیری و هشت درصد کاهش کیف قاپی در استان را در سال جاری شاهد بودیم.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان این‌که هزار و هشت پرونده کلاهبرداری در استان تشکیل شده است، بیان کرد: ۸۰ درصد از این پرونده‌ها کشف شده است که در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و جرایم اقتصادی ۵۰ پرونده به مبلغ ۲۹۴ میلیارد ریال تشکیل شده است که ۶۶ نفر نیز دستگیر شدند.

وی با بیان این‌که کشفیات موادمخدر در سال جاری افزایش داشته است، تصریح کرد: ۲۳۳۱ کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری کشف شده است که نسب به مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد داشته است.

مظاهری با بیان این‌که ۲۲ درصد رشد در دستگیری معتادها در سطح استان وجود داشته است، اظهار کرد: ۷۷ درصد از این کشفیات مربوط به مواد مخدر صنعتی بوده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از افزایش ۵۱ درصدی پرونده‌های فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: ۵۱ درصد افزایش جرایم سایبری در استان وجود داشته است که ۸۵ درصد از آنها کشف و ۲۰۴ نفر دستگیر شدند.

وی افزود: در سال جاری تعداد جان باختگان تصادفات برون شهری ۲۴ درصد و تصادفات درون شهری ۱۹ درصد کاهش داشته است که خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در این خصوص به دست آورده است.

مظاهری در خصوص اجرای تمهیدات لازم با توجه به ایام نوروز گفت: سه هزار نفر نیرو در ۲۲ شهر و ۱۹ بخش خراسان شمالی با ۶۳۰ وسیله نقلیه آماده خدمت‌رسانی به مسافران و همشهریان در ایام نوروز هستند.

وی در رابطه با قاچاق احشام در استان بیان کرد: ۱۴ درصد در توقیف احشام افزایش وجود داشته است که بیشتر این توقیفات در ۲۰ روز گذشته انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی در رابطه با استخر روباز بانوان در بش قارداش اظهار کرد: با توجه به پیشرفت وسایل الکترونیکی و… استفاده از استخر روباز بانوان نباید در اولویت قرار بگیرد و احتمال تغییر کاربری این استخر وجود دارد و از طرف نیروی انتظامی تاکنون موافقت کتبی با شهرداری صورت نگرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.