دکتر سعید فرحبخش در گفتوگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: وجود برخی اختلالات در دانشجویان تا اندازهای ناشی از ویژگیهای دوره بلوغ است، اما این امر به ظرفیت برقراری ارتباط با دیگران، ادامه تحصیل، انتخاب شغل مورد علاقه، مسئله ازدواج و عوامل و تعارضات موجود در شرایط جدید نیز بازمیگردد.
وی ادامه داد: میل به تفریحات متعدد اجتماعی در مقابل تمایل به درس خواندن، احتیاج به پیشرفت در دروس در برابر احساس بیکفایتی، ترس از ابراز شخصیت در برابر میل به خودنمایی، میل به ازدواج در برابر موانعی که از آن جلوگیری میکند، ارتباط با جنس مخالف، تنفر از رفتار دیگران در برابر ناتوانی در بروز احساسات خود و مشکلات اقتصادی که مانع از رسیدن به هدفهای هنری و علمی است، ازجمله تعارضات محیطی مؤثر بر سلامت روانی دانشجویان است.
فرحبخش اضافه کرد: نتایج بسیاری از تحقیقات نشان داده است که تعارضات فرهنگی بین دانشجویان از عوامل مؤثر بر ناراحتیهای روانی در آنها به شمار میرود.
این مدرس دانشگاه گفت: دانشجویانی که در دانشگاه عضویت در گروههای رسمی و غیررسمی دانشجویی دارند، دانشجویان فعال در گروههای سیاسی، ورزشی، علمی و فرهنگی و… بسیاری از نیازهای روانی-اجتماعی خود را با این فعالیتها برطرف میکنند.
انتهای پیام