سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هفت میلیارد دلار کمک جامعه بین‌الملل به آوارگان سوری
هفت میلیارد دلار کمک جامعه بین‌الملل به آوارگان سوری

هفت میلیارد دلار کمک جامعه بین‌الملل به آوارگان سوری

کمیساریای اروپا اعلام کرد، ارزش تعهدات جامعه بین‌الملل برای حمایت از آوارگان سوری در داخل و خارج از کشور در کنفرانس حامیان مالی در بروکسل به هفت میلیارد دلار رسید اما سرمایه‌گذاری برای بازسازی سوریه در گرو روند صلح معتبر است.

آوارگان سوری

به گزارش کسب و کار نیوز، کمیساریای اروپا در پایان این کنفرانس گفت، مجموع کمک‌های مالی به آوارگان سوری به هفت میلیارد دلار رسید، در حالی که سازمان ملل نیاز مالی این آوارگان در سال ۲۰۱۹ را ۹ میلیارد دلار برآورد کرده بود.

به نقل از اسکای نیوز، اتحادیه اروپا، بزرگترین حامی مالی در جهان اعلام کرد، ۶۳۳ میلیون دلار در سال جاری میلادی برای حمایت از آوارگان سوریه ارائه می‌کند و همین مبلغ را در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز برای این آوارگان در نظر گرفته است.

همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در نشست بروکسل تصریح کرد، این اتحادیه مبلغ ۱.۵ میلیارد یورو را به عنوان جزئی از بخش دوم حمایت‌ها از پناهجویان به ترکیه اختصاص می‌دهد.

وی افزود، نباید تنها به برگزاری کنفرانس جهت جمع‌آوری کمک‌ها اکتفا کرد، سوریه باید در راس اولویت‌های جامعه بین‌الملل قرار بگیرد.

سازمان ملل بودجه سال ۲۰۱۹ را حدود ۵.۵ میلیارد دلار برای کمک به حدود ۵.۶ میلیون آواره سوریه در خارج از کشورشان و ۳.۳ میلیارد دلار به آوارگان در داخل برآورد کرد.

در این کنفرانس آلمان متعهد شد، مبلغ ۱.۴۴ میلیارد یورو، آمریکا ۳۵۰میلیون یورو، انگلیس ۴۶۴ میلیون یورو، ایتالیا ۴۵ میلیون یورو در سال ۲۰۱۹ و ۴۵ میلیون یورو در سال ۲۰۲۰، بلژیک ۲۴ میلیون یورو و اتریش هم ۹ میلیون یورو برای حمایت از آوارگان سوری ارائه دهند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.