صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / تهیه «سبد کالا» برای خانواده‌های کودکان کار و خیابان در آستانه نوروز

تهیه «سبد کالا» برای خانواده‌های کودکان کار و خیابان در آستانه نوروز

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از تدارک سبد کالا برای کلیه خانواده‌های کودکان کار و خیابان در آستانه سال نو خبر داد.

یلدا با کودکان کار و خیابان

مهشید موقر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین اقدامات بهزیستی استان تهران برای ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: آئین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان که مربوط به سال ۱۳۸۴ بود، توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌ها و مؤسسات غیردولتی بازنگری شده و تحت عنوان دستورالعمل حمایت‌های اجتماعی جهت تصویب به مراجع ذیربط ارسال شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۱۲۴ کودک کار و خیابان تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان تهران هستند، اظهار کرد: این کودکان از طریق مراکز و مؤسسات غیردولتی خدمات مددکاری، روانشناسی، بهداشتی – درمانی، آموزشی – تحصیلی دریافت می‌کنند. همچنین اعضای خانواده آنها حرفه آموزی و سواد آموزی می‌شوند و خدمات کاهش آسیب و حمایت‌های مالی دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه بهزیستی در آستانه سال نو، در حال تدارک سبد کالا برای کلیه این خانواده‌ها است، تصریح کرد: همچنین اغلب مراکز برای این کودکان و خانواده‌هایشان لباس نو و همچنین سبد کالا فراهم کرده‌اند.

موقر در پایان تاکید کرد: دفتر امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور در حال اخذ نظرات و پیشنهادات مراکز و مؤسسات برای برنامه‌ریزی جهت برگزاری یک جشنواره سراسری شادی و نشاط در سال ۱۳۹۸ برای این کودکان است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.