صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / تعطیلی بیش از ۱۰۰ مدرسه در مالزی به دلیل انتشار گاز سمی
تعطیلی بیش از ۱۰۰ مدرسه در مالزی به دلیل انتشار گاز سمی

تعطیلی بیش از ۱۰۰ مدرسه در مالزی به دلیل انتشار گاز سمی

مقامات مالزی از تعطیلی بیش از ۱۰۰ مدرسه در پی تخلیه زباله‌های سمی در یک رودخانه‌ و بیماری بیش از ۵۰۰ نفر از جمله بسیاری از کودکان خبر دادند.

مسمومیت مالزی

به گزارش کسب و کار نیوز، تصور می‌شود یک کامیون هفته گذشته زباله‌های سمی را در ایالت جنوبی “جوهور” مالزی تخلیه کرده که باعث نشت گازهای سمی در سرتاسر منطقه‌ای وسیع شده است.

به دنبال این اتفاق بسیاری از مردم منطقه دچار علائم مسومیت از جمله اسهال و استفراغ شده‌اند.

بیش از ۵۰۰ نفر از مردم این منطقه که بسیاری از آن‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند پس از استنشاق این گازهای سمی درمان‌های پزشکی دریافت کرده و بیش از ۱۶۰ نفر از آن‌ها نیز روانه بیمارستان شده‌اند.

نوع گاز سمی منتشر شده در شهرک صنعتی “پاسیر گودانگ” مشخص نشده است.

وزیر آموزش و پرورش مالزی ابتدا دستوری مبنی بر تعطیلی ۴۳ مدرسه واقع در این منطقه را در روز چهارشنبه صادر کرد اما در اطلاعیه متعاقب آن، تعداد این مدارس افزایش بیش از دو برابری یافت به طوری که طبق تصمیم وزارت آموزش و پرورش این کشور تمامی ۱۱۱ مدرسه واقع در “پاسیر گودانگ” بلافاصله تعطیل شد.

بنا بر گزارش گاردین، اوایل هفته جاری سه نفر در ارتباط با تخلیه زباله‌های سمی دستگیر شدند. انتظار می‌رود یکی از این افراد به زودی در دادگاه محاکمه شود و در صورتی که در مورد شکستن قوانین حفاظت از محیط زیست گناهکار شناخته شود، ممکن است با پنج سال حبس مواجه شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.