صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / تاکید وزیر کار بر انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی

تاکید وزیر کار بر انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی باید انجام شود.

شریعتمداری

به گزارش کسب و کار نیوز – منطقه لرستان، محمد شریعتمداری در جلسه شورای اداری استان لرستان، اظهار کرد: ما در گام دوم انقلاب وارد شده‎ایم. این گام دوم را ملت ایران با شنیدن پیام روح‌بخش رهبر معظم انقلاب که نکاتی را در قالب مانیفستی روشن از اهداف نظام به ویژه خطاب به جوانان ارائه داده بود، آغاز کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: توجه به جوانان در پیام رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب درس بزرگی است و همه ما در مشاغل مختلف باید به این موضوع توجه کنیم چرا که در طول سال‌ها به جوانان کمتر توجه شده است.

شریعتمداری اضافه کرد: معتقد هستیم که انتصاب جوانان در پست‌های حساس و مدیریتی باید صورت گیرد و باید این مسیر ادامه یابد. در کنار استفاده از جوانان در عرصه عمل و اجرا، باید کسانی باشند دارای تجربه و فکر و اندیشه، این دو در کنار هم انقلاب را به جلو می‌برد.

وزیر کار با بیان اینکه “باید کشور را از شرایطی که دارد خارج کنیم”، افزود: به هیچ وجه با ناامیدان نابلد نمی‌توان کشتی جمهوری اسلامی ایران را به مقصد رساند. باید افراد کار بلد و با امید بر مسئولیت‌های اجرایی بنشینند تا به هدف خود برسیم.

وی یادآورشد: اگر در جنگ تحمیلی پیروزی به دست آمد و اگر دنیا در مقابل ایران ایستاد و اگر همه سلاح‌های مختلف بر سر ایرانیان آزمایش شد، به دلیل رهبری داهیانه امام راحل، فاضل و عمل و حرکت جوانان انقلابی بود. در هیچ جنگ و مناقشه‎ای وارد نشدیم مگر اینکه به خاک ایران تعرض شد.

شریعتمداری اظهار کرد: باید به جوانان میدان داد و اتاق‌های فکر و اندیشه و جلسات مشاوره را با بزرگان برگزار و استفاده در عمل با اجرای جوانان مهم است. در شروع سال جدید دولت به همه تاکید می‌کنم بر توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، شک نکنید با یک صبوری مختصر حاصل کارها را خواهید دید.

وزیر تعاون عنوان کرد: ملت ایران با صبوری و تحمل، شکست آمریکا را رقم زده چراکه آنها برنامه‌هایی داشتند و کشور را با محاصره اقتصادی تحت فشار قرار داده و با اطمینان می‌گفتند که ما چهلمین سال پیروزی انقلاب را نخواهیم دید. آنها با اطمینان با دهان‌های کثیف و آلوده خود می‌گفتند در ۲۲ بهمن در تهران خواهیم بود، آنها خواب‌های دیده بودند و تصورات کرده بودند اما تصوراتشان برهم پاشید. البته ملت تاحدودی آسیب دیده و تردیدی در آن نیست و کسی از آثار و نتایج و جنایات بشری آنها نمی‌تواند بگذرد آنها کارهایی کردند که از جنایات جنگی هم بدتر بود.

وزیر کار اضافه کرد: آنها قبلاً به دولت‌ها فشار می‌آوردند و پس از آن به کمپانی‌های ولی اکنون به اشخاص حقیقی فشار آورده‎اند. این فشارهای بی‎امان به نتیجه نرسید تهدیدهایی کردند و فرصت‌هایی در کشور به وجود آورد و در بسیاری از حوزه‌های اقتصادی با اعمال محدودیت‌های دولت تهدید به فرصت تبدیل شد.

وی ادامه داد: دولت مجبور شد واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع کند و در حوزه فعالیت‌های اقتصادی با ممنوعیت واردات این تهدید و تحریم را به یک فرصت برای استفاده از توان داخلی تبدیل کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: گرانی مختصری با ممنوعیت واردات اتفاق می‌افتد اما همین گرانی باعث سرمایه‎گذاری بیشتر بخش خصوصی می‌شود و در نهایت عرضه بیشتر محصول باعث تعادل در بازار می‌شود که این تهدید دشمن با کمی صبوری تبدیل به فرصت می‌شود.

شریعتمداری یادآور شد: ضد انقلاب پشت تلویزیون لندن اعلام می‌کند، می‌گویند امروز تصمیمات سیاسی کشور ما نه در لندن و نه در واشنگتن گرفته می‌شود، بلکه در درون ایران است. اینها افتخار است.

وی با بیان اینکه به زودی آقای منصوری باید اعلام کند کی چقدر وام چهار درصد گرفته است، افزود: کسی پشت پرده وام چهار درصدی نمی‌تواند بگیرد، اگر گرفت باید مردم بدانند کیست و برای چه گرفته و آیا اشتغال ایجاد کرده است یا نه، اگر نکرد باید وام او به ۱۸ درصد برگردد.

وزیر تعاون تصریح کرد: استاندار باید پیگیری کند که اگر ادعا می‌شود تسهیلات به اشتغال می‌انجامد باید بیانجامد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد برای توسعه حوزه سنگبری، گیاهان دارویی، گردشگری، دام سبک و آی تی در لرستان می‌گذاریم‎.

وی اضافه کرد: امروز می‌گویند رشد اقتصادی ما کمی بالاتر از صفر است و هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی محقق نشده است؛ باید از روش‌های جایگزین استفاده کنیم، اشتغال روستایی یک روش جایگزین است و ما از این روش انتظار فوق العاده داریم.

وزیر کار بیان کرد: شرکت‌های بزرگ موفق استان، در صورتی که تأمین مواد اولیه را در روستاها بکنند می‌توانند تسهیلات بدون سقف دریافت کنند اما به شرط اینکه با کشاورز قرارداد ببندند.

شریعتمداری ادامه داد: در الگوی جدید مشاغل خانگی ۱۰ استان را به صورت پایلوت اجرا کردیم که لرستان جزو استان‌های موفق بوده است، در سال ۹۸ هم در صورتی که برنامه حضور در بازارهای جهانی را داشته باشید حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به کلنگ زنی چند پروژه در لرستان، افزود: امید می‌رود این طرح‌ها در وقت خود به اجرا درآیند؛ پروژه لاستیک سازی را امروز آغاز کردیم، بررسی فوق العاده‎ای کردیم که طرح سودآور باشد و یک مقدار هم نگاه به آینده است از این جهت که وارد کننده لاستیک اتوبوسی و کامیونی هستیم.

وزیر تعاون بیان کرد: لرستان دچار عقب ماندگی تاریخی است و از حرف و سخن در حوزه توازن باید بیرون بیاییم و به عمل برسیم.

شریعتمداری با بیان اینکه برای کارآفرینی بانوان میز جداگانه‎ای در وزارت کار تشکیل می‌شود، ادامه داد: معتقدم تبعیض مثبتی را باید برای ایجاد اشتغال بانوان قائل شویم.

وی با اشاره به بارش باران و برف در سال جاری، عنوان کرد: استان لرستان، استان سراب‌های زیبا است و امسال در شرایط خوب آبی هستیم.

وزیر تعاون یادآور شد: آب زمینه کشاورزی را فراهم کرده است چون کشاورزی عنصر پایه در توسعه مناطق بوده و دامپروری عنصر مهم اقتصادی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزیر کار: حق عائله‌مندی به حقوق کارگران اضافه می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید صولت مرتضوی روز یکشنبه (۲۷ اسفند) بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.