صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / گزارش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سفر وزیر صنعت به قم
گزارش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سفر وزیر صنعت به قم

گزارش عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از سفر وزیر صنعت به قم

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، جزئیات سفر یک‌روزه رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهر قم و دیدار با آیات عظام مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، علوی گرگانی و اعرافی را تشریح کرد.

سفر وزیر صنعت به قم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح پنجشنبه به همراه قائم مقام و برخی معاونانش با حضور در شهر قم با پنج تن از آیات عظام این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

نماینده مردم سنقر در مجلس ادامه داد: در این دیدار، بنده، مدیر کل صنعت استان قم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و استاندار قم هم حضور داشتند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار در زمینه بهبود معیشت مردم و مبارزه با گرانی، به آقای رحمانی توصیه‌هایی کردند و همچنین خواستار حمایت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش تولید و تشکیل کمیته‌ای برای آسیب‌شناسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی شدند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت با آیت‌الله صافی گلپایگانی گفت: ایشان در خصوص توجه به سفره و معیشت مردم و چاره‌یابی برای کنترل گرانی‌ها و شیوه توزیع مایحتاج ضروری مردم توصیه‌هایی کردند.

حسینی‌کیا ادامه داد: در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی نیز ایشان توجه مناسب به معیشت مردم و گرانی مایحتاج عمومی جامعه را خواستار شدند و انتقادات و رهنمودهایی در این زمینه به آقای رحمانی داشتند. ایشان در توصیه مهم توجه ویژه وزارت صنعت معدن و تجارت به بخش‌های صنعت و معدن و فعال کردن بخش معدن و جایگزین کردن درآمدهای این بخش به جای درآمدهای نفتی و گازی شدند. آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین خواستار برنامه‌ریزی وزارتخانه تحت امر آقای رحمانی برای احیای واحدهای نیمه فعال صنعتی و تولیدی و مهار گرانی کالاهای اساسی جامعه شدند.

نماینده مردم سنقر در مجلس خاطرنشان کرد: وزیر صنعت معدن و تجارت و هیأت همراه با آیت‌الله علوی گرگانی نیز دیدار کردند که ایشان خواستار در دستور قرار گرفتن خدمات‌رسانی مناسب وزارت صنعت به مردم و مهار نابسامانی‌های بازارهای کالا و مصرف شدند.

وی همچنین از دیدار و گفت‌وگوی وزیر صنعت، معدن و تجارت با رئیس حوزه‌های علمیه قم و مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: آقای رحمانی و هیأت همراه در دیدار با آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قم از عملکرد چندماهه خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایشان گزارش داد. آیت‌الله اعرافی نیز از آمادگی و همراهی حوزه‌های علمیه در زمینه فرهنگی و تشکیل کارگروهی برای تبلیغ مصرف کالاهای ایرانی و فرهنگ‌سازی در جامعه سخن گفت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: وزیر در دیدار با فقهای مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز در جریان عملکرد آن قرار گرفت. در این دیدار آقای فقیهی در گزارشی تعداد طلبه‌های سراسر کشور را ۱۵۵ هزار نفر اعلام کرد که با احتساب اعضای خانواده آنها بالغ بر ۵۸۵ هزار نفر می‌شود. ایشان از وزیر صنعت درخواست‌هایی داشت که آقای وزیر نیز قول پیگیری آنها را داد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیأت همراه در شورای گفت‌وگو و دیدار و گفت‌وگو با فعالان و تجار قم خبر داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.