صفحه اصلی / اسلایدر / سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی از برنامه عقب ماند
سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی از برنامه عقب ماند

سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی از برنامه عقب ماند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به دلیل فشارهای نظام سلطه، سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم، پیش نرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به دلیل فشارهای نظام سلطه، سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم، پیش نرفت.

محمد شریعتمداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در دوره ساخت و ساز و سازندگی استان لرستان قدم‌های بیشتری را بر می‌دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان الیگودرز یکی از شهرهای مهم استان لرستان است که در این نقطه از کشور ما قطب گردشگری و دامپروری در حال شکل‌گیری است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز تأسیس یک مرکز ۲۰۰۰ رأسی تولید گاو گوشتی و شیری با ظرفیت ۲۵ هزار تن شیر را در الیگودرز داشتیم که قدم خوبی در راستای ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم است.

شریعتمداری اضافه کرد: ظرفیت شهرستان الیگودرز این امکان را فراهم می‌کند که برای تأسیس واحدهای جدید دامداری فکر کنیم و در جلب مشارکت بخش‌های غیردولتی در این حوزه تلاش شود.

وی بیان کرد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خوب گردشگری است. سد حوضیان را که در دولت یازدهم مقدماتش فراهم شد و اعتبارات خوبی برای آن در نظر گرفته شد، به اتمام رسیده و آماده فعالیت‌های گردشگری و جانبی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: فعالیت اجرایی پروژه مجموعه گردشگری سد حوضیان را امروز آغاز خواهیم کرد و از خدا می‌خواهیم با تلاش مسئولان محلی و ملی شاهد ساخت زیربناهای لازم برای ساخت مراکز اقامتی دیگر در ۱۱ پهنه این مجموعه باشیم.

شریعتمداری عنوان کرد: در حوزه صنعتی ظرفیت‌های خوبی در الیگودرز وجود دارد، در حوزه فولاد قدم‌های خوبی برداشته شده و پیشرفت‌های خوبی به دست شده است.

وی یادآور شد: کار جدید ایجاد مرکز تولید لاستیک بارز در الیگودرز آغاز شده که از نیازهای اصلی کشور است و شرکت شستا اعلام آمادگی کرد که با مشارکت ایدرو این پروژه را آغاز کند و ظرف چهار سال به بهره ‎‎برداری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به پروژه لاستیک سازی خرم‎‏آباد، افزود: در وزارت تعاون هم دنبال آن پروژه خواهم بود. البته آن پروژه از مسئولیت‌های شرکت ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی است.

شریعتمداری تصریح کرد: قدم‌های اولیه خوبی برای کارخانه لاستیک سازی خرم‎‎ آباد برداشته شده اما روند اجرایی این پروژه به دلیل تغییرات نرخ ارز کند شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سازمان‌های حمایتی موجود در استان، تلاش برای رفع بیکاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: براساس برنامه پنج ساله باید ۷۷۰ هزار میلیارد سرمایه گذاری در کشور صورت می‌گرفت تا رشد اقتصادی هشت درصد به دست آید اما به دلیل فشارهای نظام سلطه، سرمایه‌گذاری‌ها و رشد اقتصادی مورد انتظار در سال ۹۷ به شکلی که می‌خواستیم، پیش نرفت.

شریعتمداری ادامه داد: دولت سیاست توسعه اشتغال فراگیر را جایگزین کرد که علاوه بر آن حرکت در جهت ایجاد توسعه اشتغال پایدار روستایی انجام شد و ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این حوزه برداشته شد.

وی بیان کرد: از این اعتبار ۳۲۷ میلیارد تومان سهمیه لرستان بود که ۱۲۷ میلیارد تومان از آن پرداخت شده که امید می‌رود مابقی این اعتبار نیز جذب شود.

وزیر تعاون اظهار کرد: سعی بر این است که در شش ماهه اول سال آینده روند رو به رشد بیشتری در توسعه اشتغال پایدار از طریق روستاها داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.