صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / تفاهم‌نامه توسعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حوضه کارون منعقد شد
تفاهم‌نامه توسعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حوضه کارون منعقد شد

تفاهم‌نامه توسعه کشاورزی چهارمحال و بختیاری در حوضه کارون منعقد شد

تفاهم‌نامه 3 جانبه استانداری، مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین توسعه بخش کشاورزی در حوضه آبریز کارون به امضا رسید.

کارون

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری، این تفاهمنامه با عنوان «تامین مالی و برنامه عملیاتی اجرای پروژه های تکمیلی تامین آب حوضه کارون در چهارمحال و بختیاری» منعقد شده است.

موضوع این تفاهمنامه تامین ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوضه آبریز کارون در چهارمحال و بختیاری است.
 
طرح‌های این تفاهمنامه با اولویت و ترتیب تکمیل پروژه‌های تامین، انتقال و توزیع آب است و عملیات داخل مزرعه پس از اتمام یا همزمان با عملیات این طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد خواهد بود که زمان اجرای این طرح دو ساله است.
 
در این تفاهمنامه تعهدات وزارت جهاد کشاورزی، انجام مطالعات و آماده سازی طرح (پروژه)، اولویت بندی مراحل کار، عقد و اجرا قراردادها و رفع مشکلات قراردادها است.
 
تامین ۱۵۰میلیون ریال اعتبار به ازای هر هکتار از طرح‌ها جهت انتقال آب به اراضی شیب دار، کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه روش‌های نوین آبیاری، اقدامات آموزشی و ترویجی برای بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران، تامین سهم بهره‌برداران در قالب تفاهمنامه به میزان ۱۵ درصد توسط استانداری چهارمحال و بختیاری و وزارت جهاد کشاورزی از دیگر بندهای این تفاهمنامه است.
 
تعهدات استانداری چهارمحال و بختیاری در این تفاهمنامه، تامین سهم اعتبارات استانی و مشارکت بخشی بهره‌برداران، حمایت از روند اجرایی، رفع موانع و معارضت‌های اجتماعی ذی‌نفعان، تامین سهم بهره برداران از محل تسهیلات بانکی و تصویب ساختار این طرح در شورای برنامه‌ریزی استان است.
 
همچنین مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری تعهد کرده است که اعتبارات استانی و ملی برای این طرح‌ها جذب کند و نمایندگان برای رفع معارضت‌های ذی‌نفعان و همکاری و مساعدت در تامین سهم بهره‌برداران اعم از مالی، اعتباری و تسهیلات بانکی اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.