صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / برگزاری کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای

برگزاری کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای

کارگاه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی هسته‌ای، با تمرکز بر کنوانسیون مشترک سوخت مصرفی و پسماند رادیواکتیو، با حضور مسئولین و کارشناسانی از دو طرف، در وین برگزار شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در وین که در افتتاحیه این سمینار سخنرانی کرد، اظهار کرد: ایران، بالاترین استانداردها در حوزه ایمنی هسته‌ای را وارد مقررات خود کرده و همواره نیز در تلاش است تا از استانداردهای روز بین‌المللی و تجربیات و بهترین رویه‌های کشورها در این زمینه بهره‌مند شود.

غریب‌آبادی افزود: ایران در حال بررسی فنی، حقوقی و سیاسی کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با ایمنی هسته‌ای است و پس از پایان این بررسی‌ها، اقدام و تصمیم لازم را در چارچوب رویه‌های قانونی خود اتخاذ خواهد نمود.

نماینده دائم کشورمان، ایمنی و امنیت هسته‌ای را یکی از حوزه‌های مهم همکاری میان ایران و اتحادیه اروپا خواند و تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های غیر قانونی، غیر انسانی و یک‌جانبه آمریکا از جمله در حوزه ایمنی هسته‌ای، اتحادیه اروپا می‌تواند نقش مؤثر و سازنده‌ای را در این راستا ایفا نماید.

لازم به توضیح است در این سمینار از جمله در خصوص موضوعات زیر تبادل نظر فنی و حقوقی انجام شد: دامنه کنوانسیون مشترک و تعهدات مربوطه آن، فرایندهای پیش‌بینی شده در کنوانسیون برای ارزیابی عملکرد کشورهای عضو و تهیه پیش‌نویس گزارش‌های ملی.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.